|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2009-05-20, 02:52 | #1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Svenska vagnar
Inte så mycke kvar nu, lägger snart upp en beta i alla fall. Ja, alltså, det finns en hel del att göra fortfarande, men nu ser det ändå ut som en vagn och kan kanske vara bra o kroka på efter Rc.
|
|
2009-05-20, 03:15 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
Härligt!
2009-05-20, 09:08 | #3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
Tjusigt Mazz! Du fick till det till sist ser jag!
|
2009-05-20, 09:22 | #4 |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
Mycket snyggt Mazz!!
2009-05-20, 20:01 | #5 |
Hedersmedlem
|
Tackeli-tack!
Såg de här vagnarna nyss. Skumt, undrar vad det är... Iallafall, så innan jag lägger upp beta på godsvagnarna, så ska jag byta ut shaders på dom till de "bakade" shaders. Kommer förhoppningsvis se lite bättre ut.. |
2009-05-20, 20:25 | #6 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Nu är jag lite efterbliven här, men är det ett fel på en vagn eller är det en helt ny vagn? Det ser faktiskt ut som ett X2000-mellanvagn!
2009-10-04, 20:35 | #7 |
Tidigare Traindriver94
|
Snyggt!
Skulle ju vara riktigt bra om någon med bra hand med texturer skulle kunna måla om nån av de tyska vagnarna till sj's IC målning... Själv har jag inget bra program för detta. Basse hade ju en målning på G...
2009-10-04, 21:38 | #8 |
Hedersmedlem
|
Jo, nu har min TS-säsong så smått börjat igen. Det har varit mycke annat nu under sommaren, men i helgen har en hel del tid lagts på Alvesta, som jag tänkte att det inte var så mycket kvar att göra på... Nåja, verkligheten var lite annorlunda, skura texturer tar tid, plus att jag ville modellera byggnaden något lite till... men, nu är det inte mycke kvar på den...
Andra projekt? Nja, jo, massa skoj man vill göra, men ska väl försöka få klart lite av alla projekten som är halvfärdiga... lite underlag har samlats under sommaren oxå, bl.a lite som jag saknade på E-loket... Nu är det vagnar dock i denna tråd och jag ska väl koncentrera mig på att få O-vagnen och G-vagnen klara, samt förhoppningsvis lite varianter oxå. Tanken är ju att den här tråden ska bli lång och innehållsrik... En vagnstyp som jag nog är lite sugen på också är ju C3g-vagnen och en antal "kompisar" till den också... Gammeltåg, för dom som gillar det... Senast redigerad av Mazz den 2009-10-04 klockan 22:10. |
2009-10-05, 02:31 | #9 |
Veteran
|
ser fram emot :-)
Hej
Ja, det vore verkligen kul om det finns lite ånga, med sköna teakvagnar på kroken, den dag man installerar RW (läs.när man skaffat ny "dunder"-dator)
Senast redigerad av Hawk den 2009-10-05 klockan 02:58. |
2010-01-07, 22:28 | #10 |
Hedersmedlem
|
Hur går det med vagnarna Mazz?
2010-01-24, 17:39 | #11 |
Hedersmedlem
|
En beta lägger jag upp nu, för påseende. Innehåller O-vagn, Gbs-vagn och mas-vagn.
Status på de olka vagnarna är följande:
De färdiga vagnarna kommer sedan läggas upp separat vartefter de blir klara och då skrivs dom bara över dessa. |
2010-08-02, 03:37 | #12 | |
Veteran
|
Nu har jag dunder
Citat:
Uppdaterar mitt inlägg. Nu har man en dunderdator och RW funkar kanon , flyter som smör och inga laddhack. Så nu är man redo för allt nytt godis som ni duktiga 3D-byggare skapar. Jag tackar på förhand
2010-08-03, 03:51 | #13 |
Hedersmedlem
|
Mer dunder åt folket! Härligt att det lirar nu!
Smygit undan lite när ingen märkt och jobbat lite i 3ds... Fönstren är på plats och första textureringen gjord. Ser lite knäppt ut, men fönstren flyter ihop bättre sen när dom också blir texturerade. Den här gången tänkte jag inte modellera alla 1000 detaljerna inledningsvis utan tänkte texturera och ut med vagnen på spåren. tror det blir roligare så och då är det dessutom lättare att ge ut en beta... Nåja, det blir då det... Inspirationen till just denna vagn är att jag dels skulle önska mig att vi hade en sån i Nora, men också för att jag bygger en sån i mässing i modell... Ja alltså, sån där fysisk grej alltså, som man ta på o så... |