|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2024-06-24, 21:02 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2017
|
Nisse Blid har avlidit
Jag har i en dödsruna sett att Nils Blid har avlidit den 22 april i år.
Han har ju under många år haft ett stort engagemang i Trainz. Då jag 2017 började köra i Trainz och letade efter lämplig bana, så var det Nisse som kontaktade mig och introducerade mig i Trainz och delade med sig av Nynäsbanan. Han blev också lite av min mentor. Jag har under åren sett att Nisse har varit med och byggt upp flera banor och även på olika sätt medverkat till förbättringar och hjälpt till med manualer. Jag vill på detta sätt ägna en extra tanke till Nisse som nu inte längre är med i gänget och rikta ett tack till honom för hans insatser. |
|
2024-06-24, 22:27 | #2 |
Medlem
|
väldigt tråkigt att höra, han var som du säger en väldigt engagerad Trainzare som ju delat med sig av mycket av sina kunskaper... Han kommer vara saknad...
vila i frid Nisse |
2024-06-25, 08:11 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
Det var tråkigt att läsa.
Jag och Nisse träffades några gånger i Malmö med mycket Trainz snack. En engagerad och glad grabb! RIP, Nisse! |
2024-06-25, 13:32 | #4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Va tråkigt! Vila i frid!
|
2024-06-25, 17:42 | #5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Aj faaan, det var trist.
Blev många mail fram och tillbaka, när han höll på att bygga på Dem-kartorna. Inte hört något ifrån honom på ca: 1 och ett halvt år. Misstänkte då, att han hade gått bort. Han måste väl nästan ha hunnit fylla 90 bast och säkert den äldste på Forumet (tror jag).
2024-06-27, 12:30 | #6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
Himla tråkigt att höra! Nils har bidragit mycket till mitt intresse för Trainz, särskilt med alla hans beskrivningar och guider.