|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2010-12-18, 19:40 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
STW lok & vagnar uppdat.
Först av allt, ett stort tack, och creeds, till alla berörda STW-members (Janne, Fredrik, MatsS, Tomas & Lars Ljung), som har skapat org.modellerna, som jag & Lennart har fått tillåtelse (via Janne) att uppdatera till "STL 2010-std" = fungera felfritt i TS2009 build 3.1 och framåt.
I den här tråden kommer det alltså att dyka upp div. konv. STW-lok & vagnar allt eftersom dom blir klara, dom flesta med lite nya funktioner inbakade, och det kan bli ganska många . Så för att undvika total kaos, samt att göra det lite lättare för alla att hitta, så använd den här tråden http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28410 till frågor och kommentarer. I den mån det är möjligt, kommer modellerna att förses med bl.a STL-koppel, mm. Se därför till att ha ALLT det som finns här http://www.e-buzz.se/forum/showpost....82&postcount=1 installerat, för att det ska fungera riktigt. ------------------------- Först ut blir Fredriks org. T43:a, som har försetts med bl.a just STL-koppel, fungerande slutljus, texturegrupp med 5 "extra" lok på köpet, mm. mm. Texturegruppen ligger i rar-filen. Den packar ni upp på skrivbordet t.ex, och "drar och släpper" sedan den mappen i CM, alt. väljer "Import content".
2010-12-19, 13:26 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
Hur få in texturerna?
Jag uppskattar verkligen ert fina arbete med texturer o dyl. Jag har laddat ned ovanstående filer men får bara fram den oranga versionen. Vad gör jag för fel?
2010-12-19, 14:54 | #3 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Där klickar du på det understrukna namnet, så ska loket byta "identitet" för varje klick.
2010-12-19, 16:13 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
Tack för svaret, men jag måste ha gjort något fel vid nedladdningen av texturen då jag inte får fram den understrukna texten i din svarsbild när jag klickar på loket med "?".
2010-12-19, 17:41 | #5 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
Citat:
Sen måste du ha alla saker som Ekan nämner i första posten!!!
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn Senast redigerad av lan den 2010-12-19 klockan 17:42. |
|
2010-12-19, 18:04 | #6 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Hade markerat alla ekans grejer, men hittade henne inte där och slet i mitt hår och funderade vart hon hade tagit vägen. Blev till slut tvungen, att kolla upp henne i cmp, vad hennes namn var och när det väl var gjort, så var det inga problem att hitta henne. Låg under skogen (Fredrik) och inte under ekankal, med namnet T43 STW_STL-anpassat. EDIT:Nu har vi nog, svarat för många gånger i denna tråd. Frågan och eventuella svar. Borde kanske flyttas över till tråden, som ekan hänvisade till i första inlägget.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2010-12-19 klockan 18:08. |
|
Taggar |
diesellok, ellok, godsvagnar |
|
|