|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2006-02-18, 22:29 | #1 |
Nybörjare
Reg.datum: Jul 2004
|
fråga ang... screenshots
Hur gör man en så kallad screenshots?
|
|
2006-02-18, 22:53 | #2 |
Månadens bild - Aug 2005
|
Du tar en bild på nånting i spelet då?!
Tryck på "Print Screen"-knappen som sitter jämte Scroll Lock till höger längst upp vid det numeriska tangentbordet och sedan lägger in i vanligt bildredigeringsprogram som t. ex Paint, går in och trycker på Redigera och sen på Klistra in så har du bilden där, går att göra med allting i datorn och i spelen. Nu har du ditt s.k screenshot.
2006-02-18, 23:01 | #3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Screenshots är en bilder av din bildskärm!
Tryck på Print Screen tangenten på t-bordet. Öppna Paint och välj Redigera och klicka på Klistra in. Gå sen på Arkiv och välj Spara som... Är det screenshots från MSTS du vill ha, så kan du trycka hur många gånger som helst på Print Screen tangenten på t-bordet, när du kör en rutt. Bilderna sparas som PCX-filer i Train Simulator mappen och man får öppna dom Paint shop pro eller Photoshop och sen spara dom i annat format (t.ex. jpeg). Finns flera program som kan användas för att ta screenshots. Då kan man välja vilken tangent man ska ta dom med, hur många som ska tas, vilket format dom ska sparas i och vart dom ska sparas m.m. Har för mig att man kan ta screenshots med Fraps!?
2006-02-19, 01:26 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
2006-02-20, 15:36 | #5 | |
Guest
|
Citat:
Har alltid efter jag har tryckt på PrintScreen växlat till Photoshop och klistrat in bilden där. För trycker man Printscreen så skrivs den första bilden över... Eller har jag fel??? |
|
2006-02-20, 15:41 | #6 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Citat:
|
|
2006-02-21, 00:35 | #7 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
|
|
2006-02-21, 01:49 | #8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Komplettering o korrigering till mitt förra inlägg... Precis som Totte säger, så är det stora filer... Så, god vana att ta bort dom efter att man använt de man vil ha... Låter man PCX-filerna ligga kvar, så är det tvärtemot vad jag sa tidigare, då skrivs filerna över... MSTS börjar räknaren från noll från varje ny session, så det är aldrig nån risk att man får hundratals såna filer. Så, betrakta alltid dessa filer som temporära filer, för det är just vad dom är.
Filerna heter scrgrb0.pcx, scrgrb1.pcx osv och inget annat. |