![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Hejsan hoppsan!
Har en ofärdig MJ hemma som jag vill göra klart. Behöver tips på spårplan och sådant. Tänkte också på "Nynäshamns" landskap. Ok. Tillsaken. Kör med Märklin C Växelström (Märklin-Växelström som ni vet) Vill ha lite tunnlar och broar också. Bygger själv med Raily4 men fantasin ja.... Hoppas ni kan hjälpa mig! Såhär ser det ut: ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Hur pass "ofärdig" är den? Är rälsen lagd, eller är det bara en platta som lagts upp på ett par bockar? I vilket fall är det lättaste att försöka efterlikna nynäsbanan är väl att köra största delen som enkelspår plus att man har pendeltåg på banan. Det kan man få tag på här:http://home.swipnet.se/swb/
pris för färdigbyggd motoriserad uppgår på c:a 3500 och väntetiden är relativt lång. Självklart borde numer NJM:s lokstall finnas med, med vändskiva och allt. då har du också en anledning att köra ånglok osv på din bana om du skall köra nutid. Lycka till!
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Tackar!
Rälsen är lagd i en bana som jag inte kan köra på just nu. Saknar lite rälsar ![]() Bra med det dära med enkelspår ![]()
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har du sett detta spårplansförslag? http://www.svensktmjforum.se/forum/f...p?TID=245&PN=1
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
För stor
![]() Ska försöka minska ner lite ![]()
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Vad menar du med för stor? För mycket spår eller? För anläggningen verkar passa din plats perfekt!
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Har nu ändrat i spårplanen lite...
Såhär kommer det se ut:
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Fina ritningar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Lägger kanske till lite stickspår och stationer sen...
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Hur gör jag med detta? =/
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Det saknas en spårbit emellan rakspåret och växeln?
Kan bli svårt att få ihop det så vidare man inte har en ca 2 cm lång spår bit skulle jag tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Member
Reg.datum: Nov 2003
|
![]()
inte för att vara elak men.. men likströms rälsen är kass.. enligt mig efter som man måste hålla rälsen ren hela tiden. men det går att fixa med en frigolit bit under sista vagn.
inte för att jag förstår vad som är syftet med att byta från Växelström till likström? efter som växelströms skenorna (1:87) kan man sätta in övergångs skenor C-K-M eller hur man nu vill. själv har jag en över gångs skena till (M) till min vänd platta då den har dom gamla växelströms skenor (50-tal) sen har jag övergång till (K) i en backe efter som det bir snyggare. men men. det är vad jag tycker ![]() //Emil |
![]() |
![]() |