![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Just det, eller spelade, kanske kan vara kul att få veta. För er som inte spelar instrument, vad för något skulle ni vilja spela om ni fick önska er en sådan önskan och bli "topptränad"? (Sång är också ett instrument)
Jag spelar i alla fall kyrkorgel, violin och piano. I sommar skall jag gå en kantorskurs så jag kan bli kantor (organist i kyrkan). På gymnasiet skall jag gå Musik, inriktning klassisk musik med orgel som huvudinstrument. Till höst skall jag också söka till SUSO, Stockholms UngdomsSynfoniOrkester. Fast där skall jag spela violin, vilket jag har gjort i 12 år nu. Så, vad har ni för erfarenheter?
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Trevligt.
Jo jag spelar själv Piano, eller synt. Började med synt iaf. Men nu är det blandat.
![]() |
#3 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Inte mycket, speciellt inte jämfört med dina digra kunskaper. Det låter som om du är väldigt musikintresserad.
Spelade blockflöjt i trean och lite piano i mellanstadiet, men inget jag kommer ihåg eller har användning av idag. Försöker konstant att bli självlärd på elgitarr, men förutom grundläggande punkackord så är det inte något vidare ställt där heller. ![]() mvh .... Mats
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
4-, 5- och 8-stängad elbas.
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Spelar Piano jag. Men har en så tråååkig lärare...
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Spelar elgitarr i en rockgrupp.
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
sologitarrist i ett rock/metal-band
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Tja spelade piano när jag var mindre men nu är det väl mest luftgitarren som gäller för min del. Är väl det enda musikaliska jag klarar av
![]() |
![]() |
![]() |