![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Jag letar efter modernare uniformer som används inom järnvägs branschen så om ni har bilder på uniformer som används idag så vore jag tacksam om ni kunde visa upp det och även en länk till företaget/företag som utvecklar uniformer till järnvägs företag.
Jag är tacksam för alla tips och svar jag kan få. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Uniformer som används idag får ej obehöriga personer använda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag gissar att herr Sparkfot kommer att använda dem till:
1. Ideellt arbete inom en museiförening 2. Spegla sig själv i sina uniformer Dessa två hypoteser är utarbetade enligt egen erfarenhet. Är själv uniformstokig och äger idag flera uniformer. Alla utom en är köpta på tradera, den sista är ärvd. Dock är dessa uniformer sådana som inte används längre, dessa typer är legitima att sälja och brukar finnas ute på tradera, affären "modell äldre" osv. Om du nu vill ha en uniform kan du höra av dig till Mariefreds museijärnvägssällskap, de syr uniformer av äldre modell. Mössor (för SJ, inte SL) och dylikt kan beställas från www.wigens.se
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Förresten: Jag sa aldrig att jag var på jakt efter dagens uniformer utan bara uniformer i allmänhet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
En varning utfärdas dock till den som tänker sätta på ett SL befälsmärke på mössan, den blir då otäckt lik en Naziuniformsmössa för officerer.
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Jag har även ett litet mindre problem och det är att: Jag måste hitta ett par matchande byxor till uniforms väst för tjänstegöring på DJL. Helst skulle jag vilja ha ett par liknande byxor som de connex anställda har.
Så nu vädjar om hjälp av er andra forumiter om vad man kan använda för byxor till tjänstegöring på DJL. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Som AGR hävdade på sss forum skulle nog det se ganska konstigt ut. Ett par kostymbyxor är mycket bättre till DJL och annat som skall efterlikna en klädesstil där stilrenhet går före funktion (iaf ibland).