![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Är det någon som kan komma med ett snabbt svar. Jag har gjort helt enligt "boka" men det hjölper inte att välja en textur i texturväljaren. Det måste väl finnas något kommando liknande "paste" för att få dit den i avsedd ruta? I menyrutan som kommer upp när jag högerklickar i den valda tilen finns både "paste" och "Copy" som kommando, men de tycks gälla den VALDA tilen, inte den valda texturen.
Hur i... fixar jag detta? /Torgny |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
För att lägga till en marktextur till din tile, välj insert och välj ut den textur du vill addera till din tile. Tror att begränsningen är 16 texturer per tile, varav du bara kan smeta ut 10 i taget.
När du ska måla marken, så i "F7"-läge så trycker du en "1" om du vill ha den textur som ligger iu "1"-rutan, eller en "2":a för 2:ans textur osv. För at rulla igenom texturerna, så använder du "Q", så flyttar sig texturväljaren ett snäpp. Good luck! ![]() __________________________________________________ __ ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag har också problem med texturer. Skulle behöva marktextures med vägar, något finare och mer varierat än de som finns i USA1. Vet någon om detta finns på intenet?
/Pursche ![]() Vd på VBK-Tåg och Högste ansvarige på Svenska Virtuella Tågledningen |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Tack Mazz för värdefull hjälp!
Visserligen hoppade även du över ett led (precis som Help-filen i MSTS och boken om Ruttbygge). Det som fattades mig var helt enkelt att man ska stå med markören i den valda tilen och för andra gången trycka på den siffra som motsvarar den önskade texturen. Detta lilla tankehopp var den felande länken mellan förtvivlan och hopp. Nu ligger det en makadambädd under hela stationsområdet i Surabyholm istället för det tarvliga grundgräset! Ha' det! Nu i helgen var det väl sjutton om jag inte ska få till den där 3d-vagnen jag pratade om (standard G, Grf, L med flera som kan byggas på samma underrede). /Torgny |
![]() |