Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-05, 02:59   #1
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005

Reg.datum: Sep 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard Felmeddelande vid start av MSTS..

När jag försöker starta MSTS, så kommer detta upp, vad är det för fel månne? Måste jag installera om hela allt'et då!?
En annan fråga, vart hittar man KMJ när man väl har fått igång det? Har sökt igenom hela forumet samt Banbyggarna utan resultat någonstans..

Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/
vfp420b besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-08-05, 03:15   #2
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Hej!

Ja detta kommer upp titt som tätt här ochså. Jag brukar starta om datorn och fungerar det inte då så får man kolla igenom vad detta kan bero på. Tyvärr så finns det en hel drös med orsaker som kan vara problemet....

Drivrutiner, DirectX, Minne med mera....

KMJ hittar du sedan i menyn som kommer upp när du gått vidare från "Drive A Train" om allt är rätt installerat.....

MVH Kenneth
Gammal 2006-08-05, 03:22   #3
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005

Reg.datum: Sep 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av knebert
KMJ hittar du sedan i menyn som kommer upp när du gått vidare från "Drive A Train" om allt är rätt installerat.....

MVH Kenneth
Tack för informationen innan! Hittar varken denna eller Tottes Trollhättanrutt nånstans i spelet, även om jag har installerat allt, alla vagnar och tåg som behövs, även X-tracks samt New Road-saken..
Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-05, 04:11   #4
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Hej!

Kolla i din route-mapp om det finns någon setup till någon av rutterna. Om jag inte har fel för mej finns det ingen setup till KMJ, utan det skall bara vara till att tuta och köra med den rutten. Det behövs varken X-tracks, New Road med mera till den så det är en bra referensrutt om man vill se att saker och ting fungerar.

Kolla här att rutten verkligen är på rätt ställe: C:\Program\Microsoft Games\Train Simulator\Routes

Du kan ha en annan sökväg men på ett ungefär skall det se ut så. Kolla i mappen Routes så att det du har installerat av rutterna verkligen ligger där och ingen annanstans. Där skall även finnas med de 6 originalrutterna som krävs för att vissa saker skall fungera.

Ligger rutten på rätt ställe skall den dyka upp i menyn om man kört ev setup och dylikt...

Lycka till!!

MVH Kenneth
Gammal 2006-08-05, 09:26   #5
melin1971(avregistrerad)
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Skicka ett meddelande via MSN till melin1971(avregistrerad)
Standard

jag har ett annat problem med just trollhätte rutten. startar perfekt och allt. men när jag ska sluta köra. och vill tillbaka till menyn, så blir skärmen bara svart och man måste stänga av spelet med alt tab del. andra rutter blir det inte så med.
melin1971(avregistrerad) besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-08-05, 11:40   #6
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av melin1971
jag har ett annat problem med just trollhätte rutten. startar perfekt och allt. men när jag ska sluta köra. och vill tillbaka till menyn, så blir skärmen bara svart och man måste stänga av spelet med alt tab del. andra rutter blir det inte så med.
Msts är buggigt och får för sig att hänga sig rätt ofta dessvärre.
vfp420b: Du har fått ett klassikt send to bill medelande,det brukar man få när msts tar för lång tid på sig att ladda eller dylikt.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:55.