![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kolla in den här tråden. Man kan tolka det som om Auran givit upp med Download Station. Läs speciellt de inlägg som "Rob" från Auran skrivit. Det är ett långt inlägg på sidan 4 i tråden
http://forums.auran.com/trainz/forum...hreadid=126860
Kenny Senast redigerad av Rc1166 den 2006-10-07 klockan 23:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Man får ju onekligen en känsla av att Trainz saga nu är slut.
![]() Tråkigt. Vi får hoppas att Rail Simulator kan axla dess roll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Slut? Trainz Classics verkar ju som ett fönuftigt sätt att komma vidare eller är det jag som inte kan läsa?
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]() Citat:
Läs gärna själv! Min tolkning, som naturligtvis inte behöver vara korrekt, är att det dels kommer att rulla på precis som tidigare PLUS att de som tycker att det är besvärligt att hantera allt material i DLS kan köpa ett färdigt paket där allt redan är helt klart och genomgånget. DLS har ju blivit ganska ohanterlig genom den stora mängden av material. Dessutom står det klart och tydligt att båda varianterna, gammalt och nytt, kommer att kunna samköras och att valmöjligheterna därmed ÖKAR kan jag omöjligt få till att någon självdöd föreligger. Ibland får jag en mycket stark känsla av att människor som av en eller annan anledning inte fått till det med Trainz, eller från början satsat på en annan SIM sitter och längtar och söker anledningar till att Auran skall gå i putten. Det kan vara att deras dator kanske inte riktigt orkar med att driva spelet riktigt, eller att de kanske misslyckats med SP 1 uppgraderingen som ju inte var alldeles enkel. Har du förresten försökt att göra om din egen uppgradering som jag förstår sket sig. Jag hade ju samma problem som du redovisat på annat ställe, fick inget felmeddelande utan istället det nya buildtnumret så att jag ett tag trodde att sp 1 inte hade hjälpt när den istället inte hade genomomförts korrekt... Jag kan nämligen inte tro att det finns flera versioner av uppgraderingsskivan (annat än för de som hade en annan utgångsversion förstås). Har majoriteten lyckats och några inte gjort det, så måste det väl rimligen vara de som inte lyckats som på något sätt haft otur eller klantat sig. Eller? Med vänliga hälsningar, Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
jag tolkar de så är. de kommer INTE släppa mer sp till trainz 2006 utan bara släppa nya moduler. och för varje modul uppgradera de koden. vilken innebär att de är slut med support för trainz2006. sp1 verkar bli den enda som släpps. Sen massa moduler. börjar likna som half life 2. de släpps inga nya spel utan massa moduler bara. som man får köpa. för koden i trainz2006 blir inte uppdaterad med modulerna. eftersom de är vid sidan av trainz2006. de har inte ens med spelet trainz 2006 att göra alls. små spel som kommer uppgraderas av andra små spel. och de ska visst börja i usa. man kanske får vänta 18 moduler innan de når rätt område man är intresserad av. och ni som inte har problem med trainz 2006, får bara gratulera. för ni är då inte många, sen vore kanske de bra om de som har ett spel som fungerar smärtfritt kan acceptera att de flesta inte får de att funka som de är tänkt. sen var du fick ifrån att gammal och nytt kommer funka ihop vet inte jag. de frågade om och om igen vad händer när tex modul 18 släpps. kommer loken som gjordes för modul 1 funka. de fick inget svar på de. eller om tex köpel lok som man har nu kommer funka tex i modul 5. eftersom de kommer uppgradera koden hela tiden. visst. för nya användare är de jätte bra ide de här. för min del kan de ta sina moduler och köra upp dem. för jag vill ha ett fungerade 2006 version istället. som har jag köpt både lok och banor till. men så här har i och för sig alltid speltillverkae gjort. gäller ju tjäna pengar. är pengar som gäller inget annat. är de väl nån som säger..ja men de släppte 4 sp till 2004...ja visst..jag har 2006...de får väl släppa 100 sp till 2004..är fortfarande inte de spelet jag har. och kefier. läs hela postet. står klart och tydliget att de visst har gett upp hoppet om dsl. de skriver att de skulle ta åratal att reda ut den röran. men den kommer vara kvar. i samma röra som den alltid har varit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]() Citat:
Hur du får till den "tolkningen" det begriper jag inte. Bara för att man vill kunna erbjuda några specialeditioner där allt material funkar ihop och dessutom håller sig till ett speciellt tema så kan inte jag få det till att man gett upp om Download station.
![]() |