![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Vilken är bäst? | |||
Canon Powershot S3 IS |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 17.86% |
Canon EOS 350D |
4 | 14.29% |
Canon EOS 400D |
19 | 67.86% |
Antal röster: 28. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Hej! Sitter och funderar på om man ska önska sig en Digital systemkamera. Vad är bra dåligt? Hittade några kameror... Ni kan väl rösta om vilken som är bäst?
Kom inte med inlägg som " Du kan inte hantera etc. "
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Ojdå, kan någon admin fixa så man ser vem som har röstat på vad?
![]()
/Daniel Senast redigerad av Daniel den 2006-11-10 klockan 08:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Om du är ute efter en avancerad systemkamera så rekommenderar jag 350'n, har ju sett den innan hos andra forumiter, många inställningsmöjligheter och allt, så den skulle jag rekommendera som systemkamera.
Har dock ingen aning om hur 400'n är.. När det gäller S3'an så är det samma kamera som jag har, det är dock ingen systemkamera, utan en digital kompaktkamera, alltså "ersättare" för S2'an i IS-serien. Skulle rekommendera denna också, om du inte är ute efter en så avancerad systemkamera, för att byta objektiv mellan tele/vidvinkel "hela tiden".. ![]()
M.V.H Tobias år 2014! ------------------------ Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage. http://tobbebilder.from.eksjo.com/ Senast redigerad av vfp420b den 2006-11-09 klockan 22:07. Anledning: La till lite "eftertext" som bildstabilisator etc.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Jahopp, vad är bäst? En ferrari eller en gammal Volvo 240? Det beror ju helt på den som kör den och vilka tillbehör denne har.(m.a.o hur bra fotografen är och vilka objektiv etc. denne har).
Systemkamera ger inte bättre bilder, förutom att de är större och så, men det ger möjligheterna att ställa in allt som man själv önskar och lite extra helt enkelt. Men då ska man ju utnyttja det också, annars kommer den väl inte till sin rätt. S3 IS är som nämnt en kompaktkamera, oerhört kraftull sådan med bra kvalitet etc. som jag personligen skulle föredrar i sin storlek etc. men inte kör då jag ser vissa fördelar med systemkameran. Det är ju egentligen en personlig fråga om vad man tycker är bäst, men min åsikt är att det mestadels beror på fotografen bakom, det vill säga du, snarare än vad för kamera/märke eller liknande man kör. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
Som sagt, det beror ju på vem som ska ha den, och till vad. Själv är jag mycket nöjd med min 350D, men skulle vilja ha lite bättre optik (det är inte bara att köpa kameran och kitgluggen om man vill ha riktigt fina bilder). Angående 400D så är det en uppgradering av 350D. Den har större färgskärm, har förlorat sin display (alla de funktionerna sitter i skärmen), har dammborttagning på sensorn (skakfunktion) och för den megapixelgalna har den 10 megapixlar istället för 8. Man klarar sig alltså långt på en 350D, som antagligen snart sjunker kraftigt i pris.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
jag skulle köpa en lätt begagnad 20D, 30D, begagnad kostar dom lika mycket som en ny 350D, 400D
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Önska dig en S3'a. En systemkamera är för dyr för att önska sig.