|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Kommer du att köpa KRS när det släpps i oktober 2007 | |||
Ja, jag kommer att köpa KRS | 55 | 76.39% | |
Nej, jag kommer inte att köpa KRS | 17 | 23.61% | |
Antal röster: 72. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2007-08-20, 21:11 | #1 |
Guest
|
Kommer du att köpa KRS
Ja, här har vi då frågan om "att vara eller icke"...
Fröet utgår från den här diskussionen: http://www.e-buzz.net/forum/showthre...179#post130179 där en del anser att MSTS ligger på dödsbädden... Senast redigerad av Byggare Bob den 2007-08-20 klockan 21:15. |
|
2007-08-21, 10:58 | #2 |
Medlem
|
Nope, kommer inte göra det. Men det beror inte på MSTS, utan att jag helt enkelt vill lägga mina pengar på andra saker. Dessutom kommer jag inte ha så mycket tid för det heller nu, dom läsår som kommer. Så nej, inget köp för mig.
2007-08-21, 18:46 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
|
Jag använder iofs inte MSTS utan Trainz, det jag har sett av KRS verkar slå Trainz med hästlängder men eftersom jag har börjat bygga en rutt för Trainz (och fordon) så tänkte jag ro i land det först innan jag byter.
Då borde det också vara enklare att gå från gmax till 3d canvas om man har gjort några modeller innan. /Mats |
2007-08-21, 22:44 | #4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Jag har inte bestämt än att skaffa KRS. Först och främst vill jag, även forumvänner veta vad KRS kräver datorsystem. Är tacksam för svar angående systemkrav. Prosessor, ramminne osv.
|
2007-08-22, 02:05 | #5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Citat:
C.9 What are the minimum system specifications ? Is D3D10, Games for Windows and Windows Vista supported? Minimum specifications are so far listed as Windows Vista (XP also supported) OS, Intel 2.0GHz or AMD 2400+ CPU, 512 mb RAM, 128 mb 3D graphics card with vertex and pixel shader support (Direct 3D 9.0c, CD-ROM. nu letade jag efter ett uttalande från Adam som sa att ett grafikkort or GeForce 7xxx -serien eller bättre var att föredra, men hittar inte det uttalandet just nu. Med dagens mått, tämligen blygsamt således. Hur väl det fungerar på denna rigg är väl den stora frågan, men det indikerar ändå att det inte bör behövas några monster-datorer. Förhoppningsvis kan man väl förvisso hoppas på att ju mer kraftfull dator man har desto bättre. Om jag inte minns fel, så kördes Leipzig-demon på typ en standard XP3000-trakten. En väsentlig del för Kuju och EA är ju att titeln inte ska kräva för mycket dator, då minskar ju försäljnings-siffrorna sannolikt. Senast redigerad av Mazz den 2007-08-22 klockan 02:07. |
|
2007-08-22, 12:56 | #6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
Och vilka krav ställs för att det skall se ut som på bilderna i tråden "Första bilderna US-rutt "? Om det nu går att få det så.
|
2007-08-23, 16:40 | #7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
Ser förbaskat bra ut!
Hoppas på att det blir både bra körkänsla och en bra editor - då kommer jag sitta fast i x antal timmar iaf.