![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Jag har inte kört simmen på länge och nu när jag började igen så slog jag ihopp alla routes som jag hadde uppdelat förut på länder, nu har jag lagt allt tillsammans tar lite längre tid att ladda. Men i gengäld sparar man plats och numera är datorerna snabba. ![]() ![]() men om jag gör samma sak med en av orginalbanorna så går det bra. Har många bra banor och vill inte slänga dom vad ska jag göra??? ![]() Ingvar
![]() |
#2 | |
Guest
|
![]() Citat:
Du kan inte ha för många rutter installerade samtidigt i MSTS. Då blir det problem. Nu vet inte jag vad du menar med "tredjepartsbanor", men mitt råd är att du samlar alla banor och bränner en DVD av dem. Då behöver du inte slänga något... Så har jag gjort och sedan är det "oftast" bara att tuta och köra. Oftast? Ja vissa rutter trivs inte med X-tracks, NewRoads och ScalelRail, andra rutter kräver det. Så bestäm dig för ett land eller en region och samla alla rutter där. Senast redigerad av Byggare Bob den 2007-10-24 klockan 20:22. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]() ![]() Okej mindre antal banor kan jag fixa men hur är det med trainset & consist's kan det vara flera ![]() ![]() Ingvar
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej igen
![]() Provade det jag skrev det blev samma resultat trots jag hadde endast orginalrutterna + 1 till. ![]() Nu ger jag F ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hej.
Jag har ca 2 Gbyte i mappen Trainset och det är inga problem, inte ens med den gamla 300 Mb datorn. Jag har förutom de 6 originalrutterna, KMJ, inlandsbanan, Protrain 1 och 3, JBJ1 och kanske någon till. Du kanske behöver installera om programmet? Jag gör inga egna rutter, det kan jag inte med de jag har fungerar fint. Hälsningar Olle M |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |