|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2007-11-13, 23:51 | #1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
Msts startar inte
hej, jag installerade msts nyss o jag installerad mstsbin med det samma , men msts bin sa något om att"the file C:/program/microsoft games/train simulator/traine.e is not a vaild previous version and could not be upgraded" o sen stog det " This instalation did not complete. would you like to rollback the changes that were made during the partial installation" o när jag har försökt starta msts så kommer jag till den första rutan o när det precis ska börja ladda så blir hela bilden svart o det kommer en blå ram runt hela bilden o sen så händer inget mer, någon som kan förklara detta, är det nödvändigt att ha msts bin för att köra reginan ?
|
|
2007-11-14, 00:54 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Installerade du fler rutter? Isåfall behöver rutter Newroad och X-tracks.
Samma sak när det gäller tåg och consist. Consist letar efter tåg och om tåg inte finns, då blir det problem att starta MSTS. Har du installerat MSTS-update? http://www.microsoft.com/games/pc/trainsim.aspx MSTS-bin installerar man sist. Hoppas du finner mina ledtråd. Lycka till!
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2007-11-14 klockan 01:17. |
2007-11-14, 12:12 | #3 |
Tidigare v10
|
jag har ominstallerat det och installerat uppdateringen men det startar ändå inte, samma sak, först introt o sen laddnings rutan o sen blir allt svart med en blå ruta runt o om jag trycker ctrl+alt+delet så står det "Train simulator svarar inte "
Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2007-11-14 klockan 12:21. |
2007-11-14, 14:49 | #4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Du har inte skrivit om du installerat extra tåg och rutter? Eller har du bara standard tåg/rutter?
Börja med att installera msts (inst. alla 6 org. rutterna). Installera msts-uppdateringen (annars går inte msts-bin att inst.). Installera senaste new roads. Installera senaste xtracks. Installera msts-bin. Sen kan du inst. extra tåg och rutter och det borde fungera... Om nån rutt kräver annat spårpaket t.ex. scale rail, inst. det innan xtracks!
2007-11-14, 14:52 | #5 |
Tidigare v10
|
jag har inte instalerat något mer än msts o uppdateringen nu , funkar ändå inte
|
2007-11-14, 15:50 | #6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Enda jag kan tänka mig då, är gamla grafikdrivare...
Installerat om Windows nyligen?
2007-11-15, 02:35 | #7 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Citat:
TESTA mellan varje moment, så du vet när det börjar skräpa sig. Första test är alltså att kolla att en standard out-of-the-box MSTS fungerar. Gör den inte det, har du sannolikt nått i datorn som MSTS inte gillar. Testen är förslagsvis att starta en aktivitet. dessutom tjatar jag vidare om att DET SISTA MAN SKA GÖRA när man installerar olika add-on är att installera SENASTE version av tsection.dat. Tsection.dat allra sist av add-on, men före installation av rutter. Ni som rekommenderar olika ordningsföljder av add-on-paket gör ovana användare bara en björntjänst att rekommendera vilken ordning grejjerna ska in. Det som är viktigt är att man har den nyaste tsection.dat, annars blir det Bill... Gör man detta, behöver man inte fundera på vilket add-on som för tillfället själv innehåller nyast tsection.dat. Vad gäller msts-bin, så är det grundinstallation - MSTS uppdatering och sist msts-bin som gäller. Jag själv skulle nog välja att få in en fungerande MSTS-installation med msts-bin klar INNAN jag börjar o langa in rutter och add-on. Då vet man iallafall att man har en stabil installation och kan lättare spåra vad som felar när det smäller. Som sagt, testa mellan varje moment. |
|
2007-11-15, 12:31 | #8 |
Tidigare v10
|
jag ska försöka med detta, tack så mycket
|