![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Hejsan, alla som har windows vista o vill, kan här skriva vad dom får för genomsnitligt betyg på sina burkar i det inbyggda utvärderings programet som fins i prestandardinformation och verktyg, själv får min dator betyget 4,0 utav 5,9 på skalan, vad får ni
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Det intressanta med den prestandamätning du jämför mot är att den kollar flaskhalsen i datorn, inte något genomsnitt eller liknande. Finns både för och nackdelar med det...
![]() Jag får 3,0 i betyg. Det som drar ner är "Spelgrafik" då den inte tycker att mitt grafikkort är något att hänga i granen. ![]() I övrigt ligger det på 4,4 som lägst men jag litar inte riktigt på denna mätningen, inte för det jag brukar använda datorn till, nämligen Adobes program(Photoshop samt i viss mån Illustrator/Indesign/Flash) och även lite annan fotomjukvara. Dreamweaver är också något som gärna hade fått vara snabbare också! ![]() Fast man ska inte vara kräsen, skoldatorn(bärbar) som jag egentligen har licenserna kopplade emot är ju rena sirapen i jämförelse! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare v10
|
![]()
den går ju inte lita på helt men då den har gått från 2,5 till 4,0 och det att jag samma sekund som jag loggat in så kan jag gå ut på internet eller öppna program o det att det inte ens atr 3 sek att öppna programen är jag kanska roligt, så säger det ju alltid något, o heregud va ja gillar RS på högsta grafik, det flyter på som smält smör o ljuden från ångloken, fins det något roligare när det gäller datorer
![]() Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2007-12-25 klockan 00:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Windows Vista x64
Intel Core 2 Quad Q6600 G0 Stepping 2.4GHz 2X1024MB PC6400 CL4 800MHz XFX Geforce 8800GTS 320MB 2x320GB Western Digital Caviar RAID-0 tot. 32MB Cache. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare v10
|
![]()
lite för att visa min prestandard på datorn, nu i mellarn dagarna ska jag köpa ett till nvidia 7300 gt 512 mb o en till 500gb hdd så bör den blir ganska bra eller vad säger ni ?
![]() Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2009-11-24 klockan 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
|
|
![]() |