Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-05, 13:15   #1
andelind
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard X40 mellanvagn?

Hej, kommer bara med en liten men kanske lite mera komplicerad fråga att få svar på. Vet någon om det finns någon mellanvagn på gång till X40, vore trevligt med då tåget går 3-delat på en hel del turer och även dubbelkopplade 3-del set. Undrar även om någon har någon ljudfil så man kan höra hur det skall låta i hytten, nu låter det som ett gammalt el-lok med stora och dåliga transformatorer.

Senast redigerad av andelind den 2008-01-05 klockan 13:25.
andelind besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 16:34   #2
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

X40 är ju bara en ommålning av ett holländskt tåg. Så jag tvivlar att det blir nån mellanvagn till det!? Skulle vart skoj med en riktig X40, även om jag tycker tåget är fult som stryk i verkligheten...
Gammal 2008-01-06, 21:21   #3
andelind
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
X40 är ju bara en ommålning av ett holländskt tåg. Så jag tvivlar att det blir nån mellanvagn till det!? Skulle vart skoj med en riktig X40, även om jag tycker tåget är fult som stryk i verkligheten...
Du har ingen aning om vad det är för tåg som är grunden? Jag kollar lite och det enda roliga jag har gjort hit intills är att "hyra" in två mellanvagnar och testar med. Det blev färggrant i ena setet.
andelind besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-06, 21:47   #4
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Det är NS IRM Regiorunner från ChrisTrains. Verkar som om det finns en mellanvagn i orginalpaketet, om jag fattat rätt!? Rikard hade gjort en ommålning av en ommålning och bara använt loket.

Orginalet finns här: http://www.christrains.com/current.html
Gammal 2008-01-07, 12:10   #5
andelind
Medlem

Standard

Tackar, då skall jag kolla hur det ser ut. Jag hade en mellanvagn till men har inte hittat var jag byter koppeltypen på den, den ena av dom två jag testar gick att byta koppeltyp utan problem.
andelind besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-01-07, 18:46   #6
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av andelind
Tackar, då skall jag kolla hur det ser ut. Jag hade en mellanvagn till men har inte hittat var jag byter koppeltypen på den, den ena av dom två jag testar gick att byta koppeltyp utan problem.
I mappen där vagnen ligger i ska det finnas en "eng fil" sök på couple så hittar nog rätt och sen bara välja mellan chain och automatic.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:45.