![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hej,
har tankat hem Hedöbanan, commitat och klart. När jag försöker öppna rutten får jag meddelandet "No map selected"....... Vad beror detta på ?? //Stefan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Har du uppdaterat Trainz till sp1 ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag skulle tippa på att det finns i "ö" i namnet. TRS har alltid haft problem med Å, Ä och Ö... pröva att byta namnet på banan till "Hedobanan" eller så
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Jag har också Ö i min bana, men allt dunkar som de sak på den ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Men testa att uppdatera Trainz till SP1, vissa banor klyddar om man inte har det..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]() Citat:
Bara för dom som undrar.. ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
EDIT: Använder du TRS2004 eller 2006. Tror att cdp-filen är ihop packad i TRS2006, så att den inte fungerar till TRS2004. Men detta är, bara vad jag tror. EDIT igen: Nu ramlade kronan ner först. Du använder TRS2006. Annars, så hade du inte behövt commitat och sedan klart.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2008-08-28 klockan 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Hej. Allt är gjort med TRS 2006 SP 1. MVH. "Hedöbanbyggare" ekankal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Hej !
Tackar för alla svar, har nu installerat SP1 och har inga problem med att ladda Hedöbanan. Däremot......... Varenda utställt lok och vagn, samtliga regler, förare osv på varje bana har försvunnit i Cyberspace.... I vissa fall även en del objekt som kontaktledningsstolpar mm.... Är det så att uppdateringen medför detta ? Hur kan man i så fall släppa ut ett servicepack som inte kan hantera det som redan finns sparat ? Tack så %¤/¤/%¤# mycket Auran..... //Stefan |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Det kan vara att du inte har de kontaktledningarna/tåg osv installerade på ditt Trainz..
Jag fick installera några saker från Svenska Tåg 2004 och 2005 för att allt skulle funka på banan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
Jag är rädd för att du verkar ha missat det viktigaste av allt, nämligen att SP1 måste installeras på en orörd installation av TRS2006. Med andra ord:
Jag är ganska säker på att detta även står i installationsbeskrivningen. mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Hej Mats,
tack för ditt svar, hmmmm jag tyckte jag kollade igenom allt innan men i alla fall..... Jag lyckades hitta en gammal back-up jag tagit och skall nu installera om alltihop. min fråga är vilka mappar som skall föras in i den uppdaterade versionen, räcker det med local-mappen, kommer även egna banor med då, eller ligger de någon annanstans ? Undrar, Stefan |
![]() |
![]() |