![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]()
Hej jag undrar hur man ändrar destination på pendeltågen, tunnelbanetågen m.m ?
Jo angående t-banor hur kommer man under marken så man kan se stationer och spår?
/ MVH Elias Senast redigerad av Joel den 2009-02-28 klockan 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
Ang. nästa fråga så får du nog svar på din fråga här. Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-02-28 klockan 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Tågmappen??????? Screens??????Öppna i paint????? Måste väl vara bättre att låta bli att svara när man ändå inte har en susning om det riktiga svaret i stället för att sätta griller i huv'et på folk. Man börjar med att editera tåget i fråga i CMP, letar rätt på (TGA, går inte att öppna med paint)-filen, kan heta ext.sign eller liknande. Där gör man ändringen och sparar och sen edit-commit. Vill man visa resultatet kan man ju använda SCREENS som brukar betyda screenshots och inget annat. / Ekan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
Ang. Tunnelbanetågen (iaf på Svoyagers C20) så ändrar man destination genom att välja o vraka på hjulen i hytten till vänster om sig. Och vilka hjul jag talar om är dessa på denna länk som du ser på bilden: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....postcount=1397 , det är alltså det, där det står 203. Vilka koder som gäller till vilken station finns någonstans i den tråden också.
M.V.H Tobias år 2014! ------------------------ Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage. http://tobbebilder.from.eksjo.com/ Senast redigerad av vfp420b den 2009-02-28 klockan 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]()
Tack för svaren!
Nu undrar jag ur gör man spåren mellan stationerna när man gör sin egen T-bana?
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Ska dom vara under marken? Isåfall så ska du lägga ut spåret på markniv och sedan gå in på avancerat fliken (längst ned i spårläggarrutan) Där finns det verktyg för att sänka spåret och för att ge spåret en speciell höjd(en liten ruta där man kan skriva in siffror)
![]() |
#7 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-03-01 klockan 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Det är okey.
Men tänk efter innan du svarar på frågor....annars kan det bli som att gå till doktorn med hjärtfel och bli hemskickad med hostmedicin, ingen vidare bra lösning va? Antar att du själv vill ha rätta och riktiga svar om du ställer frågor, gissa och tro tror jag att alla kan göra ändå utan hjälp. MVH. Ekan |
![]() |
![]() |