![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Ska ni delta i Earth Hour klockan 20.30 ikväll?
Hos oss släcks hela huset ner ![]()
![]() |
#2 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Vad innebär "Earth Hour"?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
Jag själv kommer inte delta aktivt, men jag funderar på att åka in till stan och fotografera DN-skrapan som släcks ner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Själv ska jag tända alla lampor i lägenheten, alla 4 datorerna ska vara på och tv, video, och digitalbox på. Musik på stereon ska spelas samt ladda eltandborsten och de två kamerorna. Samtidigt som jag ska micra lite popcorn i micron samt baka bröd i ugnen och koka ägg på spisen.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Jag ska delta. En timme är väl inte så mycket. Man får väl stänga av tv & dator och som omväxling läsa en bok. Om man nu får ha läslamplan på...
![]()
![]() |
#6 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]() Jag kommer inte att vara hemma, men hade jag varit det hade jag inte brytt mig ändå. Visst är det en fin tanke, men jag bryr mig mer om att sänka min totala energiförbrukning än att släcka ner i en timme enbart för symboliken. Tänk på elnätet. Vad händer när alla släcker ner? Jo, kraftverken går för tomme och sen kommer helt plötsligt alla att slå på elströmmen igen, och man chockbelastar nätet. Nej, det här ska bli intressant att följa. Vore roligt om det blev ett strömavbrott av rang vid 21.30! ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() Här är en ganska cool film =) Synd att man inte är i Las Vegas med kameran ![]() http://www.youtube.com/watch?v=gkq7Zady4IQ
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Jag tror knappast att släcka ner hela huset kommer att rädda jorden. Jag tror mest som Simon säger att nätet kommer bli överbelastat efteråt, när alla startar upp igen. Earth Hour är bara ett jippo som WWF har hittat på för att folk ska få skuldkänslor om de glömmer att stänga av alla elektronikprylar. Jag låter mig inte bli lurad.
Jag tror knappast att Greenpeace's, WWF's ledare, etc. går eller simmar om de ska någonstans, de åker bil, flyger precis som vi. Varför använder Sea Shepherd Society båtar som Denna? Jo, för de vill att andra ska ändra på sig, men de vill själva ha något stort, eller iallafall något som man kan ramma andra fartyg med. Jag tror knappast att denna båt går på biogas, eller matolja eller vad de nu kan hitta på. Nej, hon går förmodligen på tjockolja, utan eller med få katalysatorer. Undrar hur mycket Co2 och svavel etc. hon släppte ut bara för att komma ut dit och tillbaka? Sea Shepherd Society bildades då Paul Watson, en av grundarna till Greenpeace, blev utsparkad ur Greenpeace och startade eget som ville skydda valarna. Så man kan säga att de kör samma race. Vill de ha något gjort är väl det första steget att flytta ut till en grotta och bo primitivt, som stenåldermän, tills man dör. Jag tror inte heller att politikerna som var med på G8 mötet i Japan förra året simmade dit. De flög. Fortfarande syns tecken på att oljan är för billig. Senast redigerad av Victor S den 2009-03-28 klockan 19:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
http://dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.914823
Man kommer bland annat släcka ner Hong Kong och Las Vegas.