Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-20, 13:47   #1
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard Åsikter om RailWorks.

Jag lovade mig själv att inte rusa iväg och köpa RailWorks (RW) innan jag hört vad andra användare har att säga. Men så blev det inte. Jag är alltför nyfiken, och då jag inte fick svar på mina frågor ett dygn efter släppet så var jag tvungen att ladda hem ”… the best looking and most realistic train and rail simulation platform …” (citat av Paul Jackson den 24 april).

Best looking: Ok, RW är en mycket bra ”scenery simulator”, men det är väl allt. T.o.m. signaler och AI trafik, som har med tågsimulering att göra, är bara scenery.

Most realistic simulation: Nej, RW är inte realistisk och det som är mest frustrerande är att man inte kan göra någonting åt det. Inte via skript i alla fall. Finns det någon, förhoppningsvis, som kan säga att jag har fel?

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-06-20, 14:50   #2
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Vad är det nu som inte är realistiskt? Vad är det du vill ändra på som inte går att göra med script?
Gammal 2009-06-21, 00:28   #3
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursche Visa inlägg
Vad är det nu som inte är realistiskt? Vad är det du vill ändra på som inte går att göra med script?
Den första frågan är enkel att svara på. Logistik/simulering. Denna "simulator" är inte gjord för att simulera tågtrafik!

Den andra frågan har med svaret på den första att göra. Jag vill ha full kontroll på växlar, signaler, förarare, lok, e.t.c. Det går inte att ändra på någonting med script, då det inte existerar några objektorienterade script för dessa objekt. Det enda script man kan påverka är att svara på förutbestämda meddelanden som signalerna har begåvats med.

EDIT: Jag kan utveckla detta vidare om det är någon som är intresserad. Jag förmodar att många har/hade stora förhoppningar på RW. För mig är det här inte vidareutveckling, RW står och stampar på samma nivå som liknande program gjorde för 7 år sedan (läs MSTS).

En positiv sak kan jag väl säga till er som tycker om att göra landskap och måla lok/vagnar. RW är en av de bättre scenery simulatorerna som finns just nu, kanske den bästa.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2009-06-21 klockan 01:41.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-27, 20:59   #4
Tootie
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Thumbs down Boo

Pff.... dålig valutakurs borgar för svindyrt spel
445kr i fullpris
230kr om man redan äger Rail Sim

inte direkt ett nytt spel detta, mer en uppfräschning och buggutredning
i min mening speglar produkten inte priset särskillt bra, ännu värre om man redan köpt Rail Sim. Håller med svenolov. Railworks skulle varit Rail Simulator från första början

Återstår att se om Community Ware blir en enklare företelse som det verkar utlovas. Jag hoppas verkligen det , annars befarar jag att spelet självdör.
Tootie besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-28, 03:50   #5
Hawk
Veteran

Reg.datum: Aug 2001
Exclamation

äääääääääää

Senast redigerad av Hawk den 2009-06-28 klockan 03:55. Anledning: skit samma
Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-28, 17:30   #6
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Synd att Sverige inte gick med Euro för några år sen. Nu kostar Euron över 11kr. Blää
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:15.