![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Hej!
Jag är rätt ny i msts och undrar om någon kan länka till någon hemsida där man kan hämta svenska rutter. Tack på förhand! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Välkommen!
här finns det en del saker att ladda ner: http://www.banbyggarna.se/msts/msts.htm passa även på att kolla på guiderna! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Ok, tack!
Jag har en fråga till Finns det någon bra/trevlig rutt som ni kan rekommendera? Ps. Bombardier, din länk fattade jag inte riktigt. Vad är det för inlägg?? Ds. Senast redigerad av Homer_Simpson den 2009-09-15 klockan 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jag kanske tjatar ut er
![]() På hemsidan som Mazz länkade till så fanns det en JBJ-rutt, men jag har läst om någon JBJR eller något liknande, vad är skillnaden ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
JBJ R2 skulle det kunna vara du tänker på och det är en "uppdatering" av den gamla JBJ-rutten. Det mesta är omgjort, såväl landskap som spår. Spåren är helt nya och en hel del energi lades ner för att få hastigheter, tavelplaceringar och signalplaceringar etc så trovärdiga som möjligt. Så, även om de i grunden är byggda från samma rutt, så är det stora skillnader mellan dom.
|
![]() |
![]() |