|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2009-11-23, 02:21 | #1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
NightCab, hur gör jag?
Hej!
Jag vill gärna ha NightCab till Ma 833 Sj. Hur gör man? Jag har redan ace-filer till. Ska man döpa om eng-filen och redigera i filen? Eller finns det speciell programfix? |
|
2009-11-23, 03:00 | #2 |
Medlem
|
Har du redan en night cab-folder klar?
I så fall lägger du in den i din Cab-folder och döper den nya sub-foldern till "Night" och där lägger du in cvf-filen. Är inte helt hundra, men har för mig det var så. Finns betydligt bättre information på nätet, sök på t.ex. MSTS Night Cab på Google.
2009-11-23, 11:36 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
Hej. Det fanns väl en del nattversioner av Ma-loken. I alla fall har jag några olika Ma sparade. Loken är hämtade från MSTS och Banbyggarna.
När jag kommer hem ska jag kolla lite vad som finns. Hälsningar Olle M |
2009-11-23, 23:33 | #4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Det är löst nu!
Hej!
Det löste sig genom jag läste read me från MSTS-bin. Så här ser det ut i mappsystemet. Börjar med Common.cab-mappen. Under den finns enligt bild 1 Och Night-mappen bild 2 Bild 3 är SJ-Ma-833:s Cabview Blid 4 Night. Hytten blir mörkt i tunnlarna och nattetid. De här kräver MSTS-bin installerade.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-11-23 klockan 23:45. |
2009-11-24, 07:00 | #5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
Det var ju bra att det löste sig. Jag har inte sett att det skulle vara undermappar till CABVIEW någonstans. Kanske det har med MSTS-bin att göra.
Hälsningar O Melin |
2009-11-24, 12:57 | #6 |
Medlem
|
Spot on Det har med Bin att göra, med night caben installerad på det ovan nämnda sättet och med Bin installerat, byter MSTS till night caben automatiskt när man åker in i t.ex. en tunnel eller när det blir mörkt