|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2009-11-28, 16:31 | #1 |
Tidigare Traindriver94
|
Svensk motorvagn
Hej, jag har haft kontakt med giovanni71 som är medlem här på forumet och som har byggt många fina modeller.
Jag frågade honom om han var intresserad av att göra en svensk modell, helst en motorvagn. Det var han och han sa att han behövde många bilder på modellen. Så jag tänkte att vi kunde samla så många bilder vi bara kan, skicka över dom till honom så får vi se vart det leder. Själv har jag tänkt på X10 familjen, då gör han en modell som han bara ändrar färgsättning på? Vad säger ni? Har ni många bilder på X10 m.fl?
2009-11-28, 18:27 | #2 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
Hej Micke!
Här finns i alla fall en enklare ritning på just X10. http://www.lundarallarna.se/wiki/dok...gsarkiv#sj_x10 Hoppas att den kommer till användning och lycka till. mvh .... Mats |
2009-11-28, 18:50 | #3 |
Tidigare Traindriver94
|
Hej Mats! Toppen med en ritning.
Allt material är välkommet, har skickat ritningen till honom nu, men vore toppen om folk kunde lämna bilder (närbilder och översikt). Lägg gärna upp bilderna på flickr eller liknande och länka dom hit, så skickar jag vidare dom sen.
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2009-11-28 klockan 18:55. |
2009-11-28, 19:09 | #4 |
Medlem
|
Är det redan bestämt att det blir X10? Jag har annars ritningsunderlag för Regina samt runt hundra bilder på tåget ur alla möjliga vinklar. Bilderna är tagna av micke321 och Olaf Lindström så jag får i så fall fråga dem om lov, men det ska nog inte vara några problem.
Senast redigerad av Joel den 2009-11-28 klockan 19:10. |
2009-11-28, 19:13 | #5 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Om han, eller någon annan skulle vilja göra X60 så kan jag ta många bilder på den och säkert också på X10, fast den går ganska sällan nu mera. Vore också kul med en Regina så klart.
|
2009-11-28, 19:13 | #6 | |
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
Men detta med reginan, funkar det inte för er (eller någon annan) att föra över från någon av de andra simulatorerna till KRS? I sådana fall skulle vi kunna få två stycken motorvagnar. Men om forumet är mer intresserade av reginan (och det inte går att föra över) så kanske vi ska ändra? Hur som, går det att föra över reginan? Jag har ingen koll alls på hur sånt funkar, men det har ju gått att få över t.ex Sala station.
2009-11-28, 19:19 | #7 |
Medlem
|
|
2009-11-28, 19:50 | #8 | |
Månadens bild - Mars 2005
|
Citat:
Sådana här diskussioner brukar annars alltför ofta bara leda till att inget blir bestämt, och inget blir gjort. Risken finns att Giovanni tröttnar om det helt plötsligt börjar komma en massa olika förslag. Jag tror att man får vara glad om det kommer en X10 istället för att vara besviken över att ens eget favoritobjekt inte kom till den här gången. Men det är ju bara vad jag tycker. Lycka till med fortsättningen Micke och Giovanni. mvh .... Mats |
|