|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2009-12-25, 15:17 | #1 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Problem med sparning i RE
Hej!
Idag när jag arbetade med en egen svensk rutt som jag håller på med så får jag detta meddelande, varje gång jag har gjort något i RE, och ska spara. Vad ska man göra åt det? Är det ända sättet att lägga in en backup, för att det ska fungera igen? |
|
2009-12-25, 17:48 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej!
Jag tror det kan vara strul mellan Tiles och World. Enda sättet är att köra Rebuild, om du inte har signaler utplacerade. Gör en backup innan. Sen när rebuild är färdig kanske får du meddelande. Det kan vara vägbit som strular, om den gör så klickar du vägbiten och sen tar bort den och sen sparar du. Placera samma vägbit igen och spara sen. |
2009-12-25, 17:52 | #3 |
Tidigare Ruben
|
Tack ska du ha Totte! Nu fungerar det äntligen, nu kan jag fortsätta bygga.
|
2009-12-28, 00:08 | #4 |
Medlem
|
Får man då fråga hur du löste det? Kan vara intressant att veta....
2009-12-28, 10:18 | #5 |
Tidigare Ruben
|
Rebuild, som Totte föreslog.
|
2009-12-29, 14:07 | #6 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Måste fråga, jag har ungefär samma problem, får "Failed to Load track database" när jag ska öppna en rutt i AE, RE eller MSTS efter att jag gjorde lite ändringar. Det var PRR New York - Whasingtonrutten som saknade en station som jag la in. Kan man köra Rebuild även om rutten har signaler???