![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej bear!
Kollade i tråden som Romet12 skrivit. Där tog du upp lite om handhavande av CMP. Detta medförde att jag äntilgen fått in ett litet hus i TRS2009. Nu återstår bara frågan varför jag inte kan spara med save as cdp? (nedsläckt fält) Det finns inga utropstecken eller andra larm om fel enl. CMP. Vet inte vad som är fel. Skickar med en bild. Hälsningar LokKalle
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
ser inte ut som att den är commited, prova att kör ctrl+M och se om det hjälper, brukar fungera för mig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Precis som Markus skriver så måste man göra commit innan man kan exportera det, iofs krävs det också för att man skall kunna se objektet i trainz så vet i tusan om det är det som är problemet. I vart fall högerklicka och välj Edit->Commit.
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Det är strålande. Efter ett par tre knäppande på commit så fungerade det hela. Visserligen finns det nog ett liknade hus föreställande Sp Banken i hällekis på download fast detta har en större logga. Den finns att ta hem på download för den som vill. Det är ingen fin skapelse. Slängde bara ihop den som övning. Man kan ha den i bakgrunden.
LokKalle