![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Hej! Jag surfade runt och letade lite rutter idag, och hittade en tråd på train-sim.ro (den rumänska trainsim-sidan) och hittade om detta i deras forum! Verkar vara en fantastisk rutt, det ser otroligt ut på bilderna och det finns en karta som visar att rutten också är väldigt lång! Tyvärr förstår jag inte det språket alls, men det ser mycket intressant ut!
![]() ![]() Länk: http://www.train-sim.ro/index.php?op...apper&Itemid=8
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]()
Det finns språköversättning här: http://www.google.se/language_tools?hl=sv
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Vet, men det blir inte speciellt bra. Jag försökte, och fick en viss förståelse. Rutten verkar nästan klar, och jag vet en del om järnvägen i rumänien. Deras vanligaste ellok är tex baserat på ASEA:s Rb1, föregångaren till Rc!
![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Gnesta, , Sweden.
Inlägg: 587
|
![]()
Prova: ordlista.se
Den översätter i viss mån hlea meningar och på med ett antal språk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Hej! Jag ska bara informera om att jag har lyckats översätta och ska berätta vad det handlar om! Det finns redan ett antal kortare, verklighetsbaserade rumänska rutter, som jag har laddat ner och som är verklighetstrogna och fint byggda. Sedan finns det två rutter som täcker långa streckor, men som är nerbantade ordentligt. Den ena från 500 till 250 km och den andra från 290 till 85. Dessutom är de inte så fint byggda. Men den här ska tydligen vara mycket mer lik, och täcka en strecka på 2700 km(!). Riktigt lång rutt! Och kolla bilderna! Ser väldigt bra ut! Det har tydligen nyligen varit allvarliga problem med bygget, men det verkade ha en ganska simpel lösning, av vad jag förstod. Den planeras att släppas i mars - maj i år. Vet inte om någon är intresserad, men jag berättar ändå.
![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
Berätta på bara, här är en som är intresserad. Väldigt trevligt med rumänska rutter och tåg. Och kul med en riktigt lång rutt...
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Då kommer jag med min recension av den rumänska rutten "CFR Route".
Det är 2 st exe-filer som ska laddas ner från train-sim.ro, den ena på 1204 Mb och den andra på 887 Mb. Båda måste köras separat!! Detta måste vara en av de längsta MSTS-rutter som har byggts, totalt är den 2834 km lång. Rutten innehåller bl a huvudlinjerna Bukarest - Constanta, Bukarest - Timisoara och Bukarest - Brasov, samt många fler mindre linjer, både elektrifierade och oelektrifierade. Rutten kommer som sagt i 2 st exe-filer, som båda ska installeras i MSTS huvudmapp. Rutten kräver objekt från orginalrutterna som kopieras automatiskt med installme.bat, men det innebär också att om du använder flera installationer av MSTS, så kallade mini-installationer, så måste du först installera rutten till den MSTS-installation som innehåller de 6 orginalrutterna. Den installerade rutten är på 3.15 Gb. Några tåg eller aktiviteter följer inte med, men dessa finns på samma sida som rutten, train-sim.ro. I min recension ska jag köra från Bukarest upp till Brasov, vilket inte är speciellt långt, bara 166 kilomter. InterCitytåg 346 är det vi reser med. Den första anblicken av rutten man får när man startar på Bukarest:s Centralstataion är tyvärr aningen negativ. Själva stationen och staden lever verkligen inte upp till nivån i resten av rutten, trotts att rutten i sin helhet inte är direkt fantastiskt detaljerat. Men när man står med nosen ut från stationen (Bukarest är en säckstation) ser man inte mycket av detta, se bild 1. STH i Rumänien är i dagsläget 140 km/h och den hastigheten uppnås snabbt efter avgång från Bukarest. Man kommer snart ut på den Rumänska landsbygden. Första stoppet blir Plioesti 45 km norr om Bukarest. Längre än så kör jag inte idag... Min bedömning hittills är att rutten inte är alltför välgjord när det gäller landskapet, men absolut inte dåligt. Den lever inte upp till samma standard som tex Trollhättanrutten, DK2000, Alföld, VBSR eller, om jag får ta upp den i detta sammanhang, Stockholmsrutten. Men denna rutt är ju så oerhört lång, att man får första att skaparen inte har kunnat jobba jättemycket med detaljerna. Personligen skulle jag ha föredragit en kortare rutt, men med mer detaljer. ' Dock så tror jag att rutten passar väldigt bra att köra i mörker, och de stora avstånden passar ju utmärkt för nattåg!
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 1 055
|
![]()
Er du fortsatt fornøyd med ruten ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Nöjd men inte jättenöjd. Det kunde se bättre ut, man ser ut i "den stora tomheten" ganska ofta och det sänker betyget rejält... Passar nog bäst för körning på natten/i dimma...
![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 1 055
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |