|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2010-01-12, 21:02 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Min virtuella resa genom Italien!
Min virtuella resa genom Italien Del 1 Turin - Milano Ja, jag har börjat på en virtuell tågresa genom Italien i MSTS. Jag startar i Turin och slutmålet är Reggio Di Calabria i södra Italien. Jag ska försöka att använda olika lok i varje del. Idag körde jag från Turin Porta Nova till Milano Centrale. Lok: E444R Kort om loket: Loken av typen E444 byggdes 1967-68 och togs i trafik 1967. Det var på den tiden världens snabbaste ellok med STH 200 km/h, med prestanda motsvarande japanska Shinkansen. Loket används uteslutande i snabba expresståg, även om Italien numera har ett nätverk med höghastighetståg. Under 80 och 90-talen byggdes loken om med fordonsdator, vissa förbättringar i motorerna samt helt nya fronter för att ge en behagligare arbetsmiljö åt föraren. Bokstaven "R" lades då till på namnet, och står för riqualificazione (uppgraderat). Vagnantal: 7 st. Vagnar: 2 st A61 förstaklassvagnar, 4 st A41 andraklassvagnar och en Nb51 restaurangvagn. Tågtyp: InterCity Plus. Tågnumer: IC 697. Restid: 1 timme 50 minuter. Avgångstid: 06.05. Ankomsttid 07.55. Sträckans högsta hastighet: 180 km/h. Och så bilderna, kommentera gärna! Bild 1: Tåget väntar på avgång från Turin Porta Nova. Bild 2: Riktig restaurangvagn finns självklart! Bild 3: Vi rullar in på Turin Porta Susa. Bild 4: Utsikt åt höger från hytten. Bild 5: Vi passerar en liten lantstation i hög fart, sorry för track monitorn! Bild 6: Vi har stannat i Vercelli. Bild 7: Vi har stannat i Novara. Bild 8: Vi är framme i Milano! Som sagt, det är kul med kommentarer! Nästa del blir Milano - Florens. Den kommer snart!
2010-01-12, 22:02 | #2 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Fina bilder och bra berättelse! Blir sugen på att ladda ner både rutten och tåget och köra där själv. Längtar spänt på nästa del.
|
2010-01-12, 22:06 | #3 |
Veteran
|
Ja, allt finns på trenomania.it. Nästa del kommer nog i morgon, om jag hinner köra den alltså.
2010-01-12, 22:08 | #4 |
Tidigare Traindriver94
|
Bra idé Nu blev jag också sugen på att göra en liknande
2010-01-12, 22:45 | #5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Väldigt bra idé!
Längtar till nästa del...
2010-01-12, 22:52 | #6 |
Veteran
|
Dehär blev visst populärt, så nästa del kommer i morgon. Det blir 4 delar till, Milano - Florens, Florens - Rom, Rom - Neapel och Neapel - Reggio di Calabria. Alla tar ca 2 timmar utom den sista, som tar nära 6 h!