![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Hej, Spårvägarn här från PT GBG som de flesta vet nu..
![]() Jag börjar närma mig slutet på spårvagnsrutten och kommer att se till att den proffsiga, otroligt lika Göteborgs Central kommer att ingå i ett nåt projekt på PT GBG , PT GBG: Tågnätet i Väst.? Så då kommer GBGs Central att bli en stor knutpunkt men har ett problem , inget allvarligt men ganska jobbigt, alla vet väl vad glitch är / galp typ Dator kan inte grafikera upp området pga mkt objekt, spår eller nåt? kan man ändra detta så man slipper glitcerna i Tr2009? De "laggar inte men glichar när man kör så i nån sekund kör man " på ..inget.. ganska jobbigt.. beror detta på datorn eller några inställningar i trainz..? Visar bilder på detta..( de är fullt av spår mm ( de som är tomt kommer upp efter ett par sekunder eller så måste man " flytta sig närmare för att de ska komma upp)
![]() |
#2 |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]()
Det kan bero på att du valt det där spåret..
Använd dom svenska spåren istället.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Jag tror inte att det är spåren. Jag har samma problem med GBG vol:1
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
nja, inte spåret.. Ett annat spår skulle iofs vara lättare för datorn.
Men skulle tro att din dator är för dålig Svårt att säga, kolla om det blir samma fel på en annan dator
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]() Citat:
om du nu är spåren hur byter jag ut som utan att ta bort dom , fanns någon funktion i TR2009 som jag inte kan..än..) ?? ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
Jag tycker att spåren ska bytas ut för att få det lite mer svensk-liknande. Det står hur man gör här: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...516&highlight= |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Sen finns det ju olika längder på spåren, 2, 4, 8, 16 är väl det vanligaste. 2 meter ska man bara använda i hårda kurvor. Använder man 2-metersspår på långa sträckor kommer det antagligen att lagga, speciellt som här där det är många spår (hade samma problem vid Tomteboda på min Ostkustbanan innan jah bytte spår). Jag tycker för övrigt också att du ska byta till några spår som ser svenskare ut. STW har ju gjort många fina!
![]()