|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2010-08-29, 14:49 | #1 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
Inköp av tågsimulator...
Har en dator över att installera en annan simulator i än Trainz som jag kör nu... vilken ska jag välja Kuju Railsimulator eller Microsofts Trainsimulator?
Jag vill kunna bygga svenska miljöer och ha tillgång till objekt med svenska förebilder.... någon som vet?
2010-08-29, 15:17 | #2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Railsimulator ska du hur som helst inte ha, snarare då RW eller MSTS.
RW är enklare att bygga i och har bättre grafik. MSTS har bra grafik för att vara så gammalt, och kräver inte lika mycket av datorn. Det kan vara svårt att bygga i MSTS innan man lärt sig. Det finns mycket fler svenska saker och tåg till MSTS, och massor med långa, fina linjer att ladda ner. Jag skulle rekomendera MSTS (jag har båda), men det är ju helt personligt vad man tycker såklart. MSTS går att få riktigt billigt nu för tiden, med lite tur under 100-lappen. Finns dock inte att köpa på så många ställen längre.
2010-08-29, 15:31 | #3 |
Tidigare Traindriver94
|
MSTS har ju ganska många svenska objekt
men däremot har RW (railworks) ett helt paket med svenska signaler, skyltar m.m som är mycket finare än de i MSTS. newS här på forumet har gjort ett fantastiskt jobb. Så jag har testat både MSTS och RW och tycker att du ska köpa RW. Lätt att bygga i när man väl kommit igång.
2010-08-29, 16:21 | #4 | |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Citat:
Mvh Björn Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora Senast redigerad av bönan den 2010-08-29 klockan 16:25. |
|
2010-08-29, 18:30 | #5 |
Tidigare Traindriver94
|
Fel är det väl inte, men RW's signaler är snyggare gjorda.. (jag kanske missat nån utgåva)
2010-08-30, 14:56 | #6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej!
Msts har fina svenska signaler, Mazz-signaler som jag använder till Thn_2 rutten. News signaler är också fina och även norska, till RailWorks. RailWork är visserligen tung spel så äldre datorer klarar på gränsen. Hackar mycket. |