![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Hej jag har problem jag kan inte lada ner inte något tåg till trainz 2010 inte enns ifrån STW svenska tåg CD. men objekt går bra till trainz 2010 men inte alla där heller vad är problemet. När jag ladar ner till conntent manganer och fåt upp alla saker till ett tåg och då redan är det en massa utrops teken ach röda och gula pussel bittar på alla grejer och när jag ska trycka på commit så kan man inte det så då går jag upp till Edit Script och trycker där och då kommer det up att masa objekt inte kunde hittas och då fungerar det att trycka på Commit. Väll inne i Trainz 2010 så är de tågen som jag försökt att ladda ner finns med på listan och har röd texst men det finns inga TÅG. Vad är felet eller vad gör jag fel någon som vet skulle värkligen behöva hjälp med detta hjälp mig snälla.
MVH Rasmus (Tåg Galningen) Det slog mig nu att (Almänt om Trainz) kanske är fel ämne att posta detta på men jag orkar inte skriva om deta nu och jag hoppas det går bra i alla fall |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Detta är helt rätt ställe att posta detta, var inte orolig
![]() Jag har haft exakt samma problem. Gula pusselbitar menas att de object saknar tillbehör som det behöver, I vissa fall sånna saker som den behöver för att fungera. Ibland finns de på DLS. Att de är rödmarkerade i Trainz och inte fungerar hade jag också problem om, och jag fick ett bra svar på det. Starta spelet och klicka i vänta höga hörnet, för där finns en liten knapp som heter "Main menu" (eller något liknande) å in på "Options" i listan. Sedan gå in på "Video settings" Längst ner där ska det finna någon sask som säger "Enable Compatibility mode for older content" Dra up det "spaken". Vips! så ska det fungera.
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Fungerar inte och vilken knapp menar du. Varför sk det vara mera krånel och sådant i trainz 2010. Varför inte hadet som det är i trainz 2006 där det är mycket lättare. Main meny och sedan vart. Jag som längtat att få tågen som finns till trainz 2010. hoppas det löser sig snart X2an hur ska jag göra behöver hjälp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Ett tips är att dra det felande objektet i CM ut i download rutan, då letar CM upp om dom saknade objekten tex engin-filen saknas (om dessa finns DLS).
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
MVH Rasmus (Tåg Ganingen) Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-09-26 klockan 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hej jaghar sutit och laddat ner till trainz 2010 men nu igår när jag skulle ladda ner till trainz 2010. Så när man trycker så lommer det för det mesra upp en röd CDP sak och sedan ska man trycka på Open den röda CDP betyder att den laddar ner till trainz 2010. Men igår så skulle jag ladda ner till trainz 2010 men då kom den gula CDP saken för trainz 2006 upp igen jag har inte ändrat någon instälning och jag har försökt få tillbaka så man kan ladda ner till trainz 2010 igen men den vill bara ladda ner till trainz 2006 hella tiden något måst ha ändrats då jag kvällen innan försökt ladda ner svenska tåg skivorna men det fungerade inte se tråd: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=27673 men det problemet är något annat men just nu är detta det störstaste problemet någon som vet hur man löser det hära skulle verkligen uppskata det vill lösa problemet så snart som möjligt jätte suggen på att börja bygga banor jobigt att spara allt och sedan letta rätt på mapparna det tar för lång tid. vill ha hjälp nu så jag kan fortsätta laddaner och har inte ändrat någon inställning jag som trodde att problemet var löst och ska det komma tillbaka hellt plötsligt.
|
![]() |
![]() |