![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Lund
Inlägg: 6
|
![]()
Hejsan,
Är ägare till ett par versioner av Trainz, 2004, 2006, 2009 och 2010, och sitter på en hel del material som jag både laddat ner och gjort själv. Har dock tröttnat lite på Trainz tråkiga och "döda" grafik och funderar på att byta över eller i vart fall göra ett seriöst försök att lära mig RW2. Har redan köpt nu då Steam hade 50% vid releasen och om man ser på de rutter som finns gjorda så är det betyldigt mer grafiskt tilltalande än det man många gåger åstadkommer i Trainz trots alla nya versioner genom åren. Dessutom känns RW2 modernt vad det gäller hur man lägger spår, placerar signaler och får dem att fungera mm. Jag bygger i huvudsak egna rutter där jag vill ha en del tåg som körs av AI:n samtidigt som jag kan köra lite "free roam" själv. Min fråga är helt enkelt om det är lönt att lägga tid och energi på att lära sig ett nytt system och om detta kan åstadkomma det jag önskar. Hur fungerar AI:n i RW2 jämfört med Trainz 2010? Kommer jag bli besviken på RW2 om jag vill få AI:n att plocka upp tågset och köra dem någonstans? Tack på förhand! /Mvh Fredrik |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Jag kan inte göra en jämförelse mellan de två, men AI i RW2 är bra enl. mig.
Man kan t.ex säga åt ett lok att åka och plocka upp vagnar, och sen köra någonstans. Så det mesta är möjligt med AI.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]()
Enkelt svar RW2
![]()
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Lund
Inlägg: 6
|
![]()
Hej igen,
Jag har börjat klura en del med RW2 och lära mig hur man bygger rutter. Måste säga att det är lite frustrerande att om man testkör och går tillbaka till editorn så hamnar man i det läge man var när man stoppade testkörningen. För att få rätt på allt igen måste man ladda om rutten från början igen. Lite bökigt enligt mig och jag förstår inte riktigt varför de lagt upp det så. Hur som helst är det väl lite en vanesak med. Nu till min egentliga fråga, hur är det med vatten? Jag skulle tex vilja gör en sjö eller en kustlinje men kan inte hitta något annat än floder och andra mindre vattendrag. Hur gör man egentligen sjöar, för förutsätter att går på något vis! ![]() Tack på förhand! /Mvh Fredrik Senast redigerad av Fredrik_Lund den 2010-11-08 klockan 03:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
![]() Citat:
Jodå, visst går det att göra sjöar. ![]() Du hittar vattnet sist i listan med all växtlighet (Water ...) Det finns lite olika att välja emellan. Till att börja med så är det bara en liten ruta, men genom att klicka på de kantiga fälten med den obestämbara färgen så kan man dra ut hörn och sidor tills man når önskad storlek. De går dock inte att göra hur stora som helst utan man kan få lov att placera flera vattenobjekt brevid varandra om man vill ha en stor sjö eller ett hav. Hoppas att det hjälper dig något. ![]() mvh .... Mats PS: Vad gäller Railworks eller Trainz så är det två rätt så olika program, båda med sina för och nackdelar. När du nu ändå äger ett ex av Railworks så tycker jag absolut att du ska ge det ett ärligt försök.
__________________
![]() Senast redigerad av MatsH den 2010-11-08 klockan 04:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Lund
Inlägg: 6
|
![]()
Jag tackar ödmjukast!
Självklart är vatten en växt... ![]() |
![]() |
![]() |