|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2010-12-06, 17:52 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2008
|
Tutorial för skapande av aktivitet och rutt
Hej!
är det någon som vet om det finns eller som har lust att skriva ihop något lite snabbt om hur man gör en egen rutt? Jag får ingen stil på route editor som följer med MSTS... Och sedan även en tutorial för hur man skapar aktiviteter i msts... med tidtabell, signaler och andra tåg osv. Stort tack till den som orkar:-) /Niklas |
|
2010-12-06, 18:08 | #2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
2010-12-06, 18:08 | #3 |
Medlem
|
Bra ide!
Jag har tänkt på att fråga men det har aldrig blivit av riktigt men nu i dessa tider skulle jag ha nytta av en sådan gudie då mitt Trainz felar
2010-12-06, 18:22 | #4 |
Medlem
|
Tusen tack för de tipsen Bönan!
Dock så har jag väldiga problem i editorverktyget i MSTS, kameravinkeln är ju om uttrycket ursäktas skit.:-) måste man klicka varje gång för att lägga spår som är en meter långa? att göra en längre rutt kommer ju ta evigheters evighet... Och hittade inga sådana tips i tutorialen... Förmodligen bara skit bakom spakarna men tips uppskattas varmt iaf:-p |
2010-12-06, 18:27 | #5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Sitter du och bygger med dynamic track? Det ska du absolut inte göra, det kan förstöra rutten totalt och ska användas så lite som bara möjligt (jag har hittills aldrig använt det i min rutt)
Det finns ju väldigt många olika raka spårbitar i längden 1 till 500 meter. Dessutom finns det många olika kurvbitar med olika radier och längder. Jag skulle rekommendera att du laddade ner Xtracks, som är ett expansionspaket med många fler spårbitar. Det är mycket enklare att bygga om man har Xtracks eftersom man har fler alternativ med de nya spårbitarna, och dessutom krävs Xtracks av nästan alla rutter som släpps nuförtiden.
2010-12-06, 18:29 | #6 |
Medlem
|
Jag hittade massa olika spårtyper, ska testa och se om det går bättre. Dock lyckas jag inte ta bort det jag lagt till...
Antar att det går? (går inte att trycka ctrl - z för att ångra)... |
2010-12-06, 20:02 | #7 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
CTRL + C =Kopiera CTRL + V =Klistra in |
|