![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Sen jag uppdaterade till 2010 så har jag fått en hel del problem, och jag undrar om dessa går att lösa. * Vägskydden - Alla fungerar som det ska, men man kan inte placera ut någon övergång? Den är rödmarkerad i spelet och det går inte att markera den och placera ut den. * Luftledning - Innan körde jag alltid med något som kallades för "cat wire" när jag satte ut strömmen för tågen. Men jag har installerat STWs luftledningspaket, men tydligen finns inte "cat wire" med där. Kan inte heller hitta det i CM. Är det jag som har missförstått att dessa är svenska eller har jag rätt att de är svenska men inte finns i spelet? Finns inte på DLS heller. * Tillbehör som är gjorda för 2009 och neråt. När jag körde med 2009 gick det utmärkt att köra med saker som var från 2006/2004, dock så var dessa rödmarkerade i spelet, men man kunde ändå använda dem. Nu i 2010 är dem rödmarkerade, men man kan inte använda dem? Varför kan man inte det? Ska inte 2010 vara bakåt komponerat så man kan använda äldre produkter som man kunde göra i 2009? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
En sak till
* Vad betyder "zzz" i Content Manager? Kolla på bilden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Det betyder att det finns en version som är nyare. Högerklicka på en, tryck på View Asset Version. så får du en rutan med alla versionerna. Om du har symbolen som en laptop på den högsta versionen. Har du den installerad.
Och du kan ta bort dom andra versionerna om du har dom installerade. se bild
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Angående luftledning.
"Cat wire" behöver du inte använda. Om du har STWs Luftledningspaket installerat så kan du använda de ledningar som finns där. Här står hur man använder det: http://www.nikson.se/stw/catenary.shtml Hälsningar
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
baloo406, har testat att ladda ner uppdateringen, men även den står det att den redan finns som local. Är inte det konstigt?
benkegbg, jo jag vet att man kan bygga ihop allt själv, men detta tar sån tid och med "cat wire" kan man enkelt dra ut stolparna med tråd och allt. Har för mig att dem också var svenska. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Sen har du ju "Mod 1t", "Old 1t", "Cat 1t" osv, som är alltiett med stolpar å trådar, oxå svenska, gjorda av "emges".
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Det du söker finns i spelet under Objects/Spline och heter Mod alt. Old. Bangårdsbygge kan vara lite knepigt, annars enkelt.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Hittar du den i spelet.