![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej
Som omväxling kommer här ett äldre stadshus från Uppsala. Kvarngärdet 34:9 för att vara exakt. Modellen är inte min för den är importerad från Google 3 D Wharehouse och bara masserad lite av mig. En varning - Poycounten är hög! ca 860 st. Det blir uppenbarligen så när man importerar från SketchUp. Men provkör den gärna och kom med synpunkter på om den fungerar, det skulle jag uppskatta. Ha det / Björn L |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
Jag tror jag vet varför den blir så hög..
om du i kollar på modellen i blender, har den inte då texurer på insidan också? dvs varje yta är dubbelsidig??
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej
Det kan nog stämma att det är dubelsidigt på vissa partier. Hm jag tror jag bygger mina egna modeller i framtiden. Jag har hittat de ljuvligaste kolorerade ritningar från först halvan av förra seklet på vår lokalvdelning. MVH / Björn L |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...ight=polygoner
LANs resonemang för ett år sedan, som sagt, det går att höja mycket.. Men om du ska bygga upp en stad av hus som ligger på ca 1000polygoner/styck, då kommer det inte ta länge innan det börjar lagga..
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |