![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Jag håller på med mitt Bodenbygge så där smått och tänker bygga det som jag kommer ihåg hur det såg ut och hur den kändes för en 5 till 13-14 åring. Därav kommer spårlängd och liknande att stämma med hur det såg ut i verkligheten. Dessutom blir det lite "tänk om" och framtid från sextiotalets början om järnvägen hade utvecklats framåt och inte baklänges. Så det blir ingen riktigt realistik prototypbana men ett försök att göra min minnesbana.
Första och andra bilden är infarten norrifrån, tredje bilden från samma plats vänd söderut där man kan se godsmagasin och vagnverkstad och fjärde bilden från mitten av stationsområdet.
Ningening (som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid 30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem) Senast redigerad av stickanw den 2010-09-13 klockan 17:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Några fler bilder
Södra infarten med Luleåspåret till vänster och stockholmsspåret till höger i övre delen av bilden plus byggnaderna från privatbanan samt SJs gamla verkstadsbyggnad. Sedan tre bilder på det animerade godsmagasinet från, tror jag en ungersk hemsida.
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Gunter 2
Vilken byggnad menar du, magasinet med kranar eller vagnverkstaden intill eller någon av byggnaderna vid södra utfarten
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
magasinet med kranarna
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Gunter 2. Jag hade tappat bort varifrån jag hämtat dem men nu vet jag. De finns på http://www.trainzdepot.net/infusions...37&rowstart=10.
Stickanw
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Det där kan bli bra bara du lägger ner tid på det
![]() ![]() ![]() själv håler jag på att bygga en bana ifrån Kalmar som ska gå mot Alvesta där den ska länkas saman med stambanan som mot Stockholm Malmö tanken är ochså att den ska gå ner till Karlskrona. Jag kan tyvär inte visa några bilder på mit bygge för jag vet inte hur man gör (Hjälp tack) Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-09-13 klockan 18:42. Anledning: felstavning |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Rasmus, tryck på print screen på tangentbordet. Sedan hittar du bilderna i screeshotmappen i Trainz. Åtminstone i trs 2009.
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Jag är inget data snile så vilken knap är ptint screen
Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-09-13 klockan 18:44. Anledning: felstavning |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Den heter ofta PrtScn finns ovanför delete och insert ovanför piltangenterna.
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Ska testa det
|
![]() |
![]() |