![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Här kan du kommentera och ställa fror om "Svensk cab-bana för TRS 2009 ver. 3.3 och senare".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Har installerat bana. Allt fungerade utmärkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... eftersom Nisse laddat upp sin CAB-bana vers. 3.3
Jag har installerat den för TS2010 XP och vill rapportera följande: Bild1 visar de "faulty dependencies" jag får. mpo har stavat "nightmode" som "nighmode", bara att ändra! chakz0r har taggen "height-range" som inte finns i TS2010 (den är inbyggd!) Arvids ICA är bara att uppdatera till 2.9 ff Bild2: Två "Missing dependencies" för cabbanan. Bild3: Sessionen har en oläsbar CDP-fil I övrigt en strålande arbetsinsats över 4 år ![]()
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Detta är i mitt tycke den snyggaste rutt som byggts till Trainz !!!
Allt är välgjort och pietetsfullt utplacerat och man bara njuter ![]() Men Nils, betongslipers ![]() ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
LAn: Tack för de vackra orden. Sånt ger kraft. Och tack för trådhjälpen. Att lägga upp vidarebefordringstrådar (snyggt, va...) är inte min melodi.
Några kommentarer: Genom att klicka in sju små spretiga t:n har sju hemska röda utropstecken försvunnit. Härligt och efterlängtat. Mpo:s hus väldigt bra och mycket andvändbara. Missing dependencies: Dom har inget med banan att göra. 68787:21721 är Lotharhakes HP-gras 15. Den har jag tagit bort ur config tre gånger! Jag har nog gått igenom minst ett 20-tal missing cdp:s, som inte har med banan att göra. Dessa har tagits bort i config, men N3v envisas med att lägga tillbaka dem. Väldigt olydigt. Den oläslige får väl förbli oläslig. Den stör inte vad jag vet. Betong(-slipers) kan lätt omvandlas till trä med hjälp av surveyors "assets to replace". Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
... beroende på att de tillhör Route-Layer. Dom måste ställas in i Session-Layer om dess inställningar skall sparas!!!!
Jag föreslår ett Grund-Session-Layer där Tor, alla signaler och tavlor och andra objekt med funktionalitet ligger. Route-Layer bör bara innhålla landskapet och de byggnader som alltid skall finnas. Jag förespråkar dessutom ett Track-Layer och ett antal session-layers där all spårdragning ligger: Bifogar en liten "layer-test-rutt" där ni kan dölja och synliggöra olika layer för att få en uppfattning om hur det fungerar.
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
LAn: Både rätt och fel. Banan är byggd i sessionsläget och mergad till routen Den skall därför köras i sessionsläget. I installationsmanualen anges tydligt att sessionen skall installeras först, därefter routen.
Däremot har jag missat - ett stort slarvfel av mig - att informera om att banan skall köras i sessionsläget. Då fungerar signalerna - i routen ser de hemska ut. Eftersom detta är en viktig information ämnat jag förtydliga i downloadtråden. Nisse |
![]() |
![]() |