![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
|
![]()
Jag tänkte skaffa en systemkamera till hösten. Efter att ha fotat med kompakt i över 2 år känner jag att jag vill ta mig ett steg högre upp. Det enda problemet är att jag inte vet mycket alls om systemkamerors funktioner och olika objektiv, så jag hoppas att någon erfaren fotograf här inne skulle kunna hjälpa mig med det.
![]() Har ni något förslag på kamera samt objektiv? Kan tänka mig att betala högst 5000 kr. Har tittat väldigt mycket på Nikon D3100 + Objektivet "18-55/3,5-5,6 VR", men det som säger emot är att objektivet bara klarar av 3 x zoom vad jag har läst av en testare.
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Nikon D3100 kan jag starkt rekommendera! En kompis till mig har en sådan, och han är mycket nöjd. Har testat den ett par gånger, och den känns väldigt stabil och levererar mycket bra resultat
![]() Sen skulle jag nog vilja säga att 18-55 kan vara i minsta laget vid tågfoto (som jag antar är det du kommer använda kameran till mest ![]() ![]() Detta är vad jag tycker, någon annan kommer säkert säga raka motsatsen. Men, smaken är som baken ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
|
![]()
Tack för tipsen! Anledningen till att just 18-55 var så aktuell är för att den ingår i väldigt många "paket", "Nikon D300 + 18-55" om du förstår vad jag menar.
Jag kollade på objektivet du förslog, men där sprack min budget totalt. ![]()
![]() |
#4 | ||
Medlem
|
![]() Citat:
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Det här är det paket jag tänker spara till http://www.netonnet.se/art/foto/syst...s/146490.3301/ och sedan köpa det hära objektivet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Efter att ha varit ute och fotat i solnedgången ikväll så är jag säker på att jag behöver något bättre. Kanske är min gamla kompaktkamera utsliten (3500 exponeringar?).
Nåväl, jag har fastnat för ett erbjudande på just Nikon D3100 med objektiv Nikon DX 18-55 samt objektiv 55-200 till ett paketpris på drygt 5500:-. Är det något som är värt, eller får man vettigare saker för pengarna i dagsläget?
![]() |