![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2011
|
![]()
Ja som sagt så har jag en fundering på att köpa Trainz 2010, men då vakna frågan om allt jag har gjort och materialet från STW te.x. i mitt nuvarande TRS 2006 går att implettera i "-010:an"?
![]() ![]() Tack på förhand!! //Emil |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Jag har både 2006, 2009 och 2010. Det som skapats i tidigare versioner fungerar också i 2010 - med viss reservation. Man får upp väldigt mycket "röda pusselbitar" och röd text i menyerna, men mycket av materialet tycks ändå fungera. Inte allt dock. Så det enda jag kan säga är -: Installera 2010 som en "stand alone". Det går också bra att ha den som ett tillägg till 2009, men jag föredrar programmet som ett program för sig. Smaken liksom.... Importera materialet från tidigare trainz genom Content Managerns "arkiv-meny". Importera CDP-filer på samma sätt. Kör en Extended Database Repair i Content Managern. Sedan skall det förhoppningsvis fungera. Jag kan ha fel, så avvakta och se om någon annan rättar till mig. ![]() Hälsningar
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Enklaste sättet att föra över ALLT som man har byggt, inst. osv från t.ex 2006 till 2009/2010, är att helt enkelt dra och släpp hela "local"-mappen i Content (CM).
Och sen, när man får frågan om man vill "Overwrite...", så svarar man NO, annars tar det bara onödigt lång tid, eftersom allt som redan finns inst./inbyggt skrivas över (inst. en gång till + commiteras). Ang. att inst. som standalone, så är det nog en fördel, om man vill ha skiljda CM, mm, alltså, man får bättre koll på resp. spel/vers (om man vill ha möjlighet att inst. saker till resp. vers av spelet bl.a).
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
hmm....tack så mycket ni båda!! Nu fick jag nåt att fundera över
![]() det låter ju dock som om att det kanske är bäst att ta de säkra före de osäkra, köpa det och testa sig fram ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
En liten uppdatering!!
Jag har nu köpt Trainz 2010 och väntar leverans idag ( ![]() Dock har jag en fråga, om jag nu "för över"/kopierar hela "Local"-mappen från TRS2006 till det nya, kan jag då även avinstallera de icke-fungerande bitarna i TS2010;s CM (läs: Content Manager) eller måste jag på något sätt radera filerna i "Local"-mappen för att få bort det?? Eller om jag helt enkelt laddar in alla .cdp filer jag har sparat i TS2010;s CM, hoppas på att det fungerar och gör egna .cdp filer av mina rutter jag vill ha kvar och laddar in dessa separat, kan det funka? Tacksam för svar fastän jag känner mig lite halvkass på att förklara hehe! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
TIPS - När du installerar programmet så dyker fråga upp om du vill ha Trainz 2010 som ett "stand-alone" program eller om det skall vara ett tillägg (add-on) till dina tidigare Trainz. Väljer du att programmet INTE skall vara add-on, utan ett eget program, så får du två Content Manager i datorn. Ett för vardera program. Det är nog bra för då raderar du inte sådant som du i alla fall vill ha kvar i 2006.
Hälsningar