![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Här kan man ladda ner den:
http://www.openrails.org/release.html Här står det om dess features: http://forums.uktrainsim.com/viewtop...f=324&t=117488 här står även lite om kommande sakr. OR rutt och aktivitetseditor, härligt... "World class signalling", det låter ju finfint... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Trevligt!
![]() ![]()
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Tack för nyheten, Mazz! Jag laddade hem OR och testade. Min egen rutt fungerar nu äntligen. OR är tydligen inte färdig än tror jag. Mazz-signaler visar alldeles för galet, de stämmer inte alls. Hastighetsskyltar visar inte siffror. Signalspeed, var är de som funkar? Norska signaler har jag inte kollat. Komenterar senare om dessa. Nyhet är luftledningar, de har ordnat hängtrådar, precis som RW. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Va bra att din rutt funkar nu! Min fungerade också och jag gjorde film som visar hur det blev.
![]() http://www.youtube.com/watch?v=b-qx1iam-KE
![]() |
#5 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
![]() Ser fram emot fortsättningen både på din rutt och OpenRails. Men framförallt ser jag fram emot en ny rutteditor. ![]() Följer med spänning fortsättningen ... mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Jag postar ett par bilder. Jag är djupt imponerad av hur samma tåg, rutter och objekt kan se så mycket snyggare ut...
![]()
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Kan glatt meddela att problemet med "genomskinliga fyrkanter" runt signaler när man har forestträd i bakgrunden är borta i OR. Dessutom har forest-träden full upplösning även på avstånd så att det ser mycket snyggare ut!
![]()
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Spännande om uppdateringar kommer en dag. Jag upptäckte fel på luftledning på spår A2t8000r5.s enligt bilden. Jag hittade fel även på spårkorsningar. Hoppas OR-tekniker rättar till felen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
60 st har läst inlägget och inget svar än. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Hej Totte! Jag har sett samma fel i min rutt och även på någon annan spårbit. På vissa 4-spåriga bitar så blir det detta fel också. Jag hoppas att man fixar det till nästa version!
![]()