|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2011-08-19, 19:27 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
DONJ - Hyns sågverk i Linghed
Hej
Nu är det dags för en liten modell igen. Det fanns flera småsågar i Linghed, Hyns såg, bondesågen osv förutom den stora som vi redan har modellerat. Vilken som låg var är inte helt lätt att bli klok på men en låg omedelbart nedanför Linghed station så denna måste vi ju modellera i alla fall. Låt oss kalla den för Hyns såg, det är i alla fall troligast att det var så. Detta är ingen industri utan endast ett scenery object. Omedelbar bakom (det gula) håller jag på att klura fram ett timmeruppfodringsverk som kan ses på bilderna jag har. Jag har också gjort flytande stockar och stockar som splines. Det var ju så man så att säga inhägnade stockarna vid flottningsledernas slutstationer vid sågverken. MVH / BjörnL |
|
2011-08-19, 20:35 | #2 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
Du ger mig huvudbry bjornl.....!
Du ger mig huvudbry bjornl.....! Ska jag bygga en bana med "svenska förtecken" eller ska jag börja med "Märklinbanor, utifrån spårplanskataloger"...? Dock ett angenämt val att göra.. hinner nog med bägge.... Snyggt igen!!
2011-08-20, 17:29 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
Hej stina
Tack:-) Nå bygg du klart märklinbanna i lugn och ro så finns det nog mer DONJ materal att tillgå sedan. MVH / BjörnL |
2011-08-28, 01:03 | #4 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
Klok man.. du bjornl..
Visst.. den nivån verkar bra...!!
2011-08-28, 12:54 | #5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
Bjorn! Du glömmer väl inte sågspånshögen?
Nisse |