|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2011-09-10, 20:52 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
DONJ - Virkesvagn No 326 med löst träkolsrede monterat
Hej
Nu är det dags för nått som rullar igen. Skamlöst mjölkar jag min treaxliga modell och släpper No 326 Lit L3 med löst träkolsrede monterat. Den behöver liksom de andra vagnarna vår enginconfig och stjärnekerbogie. Se tråd: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=29715 DONJ transporterade mycket träkol till hyttorna och efter att det tog slut så använda man träkolsvagnar till att transportera flis till Norrsundets pappersmassafabrik som råvara. Denna vagn har inte några laster klara, när de är klara så kommer jag antagligen att släppa en uppdatering med justerade lastpunkter. Det som är "speciellt" med denna modell är att jag _äntligen_ lärt mig göra transparans så nu kan man se genom plankorna i korgen. MVH / BjörnL |
|