|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2011-12-07, 03:05 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
Något otrevligt har hänt
Hej
Jag satt och avinstallerade all skit som jag hade varit tvungen att lägga in när jag installerade s-bahn_salzburg . Samtidigt tog jag bort några skit-rutter. Detta gjorde jag som jag brukar i Package Manager. Efter det så blev det fel på hela spelet. Jag gick in på Steam och körde Verifiera integriteten hos spelcache... Men det blev så här när jag startade om spelet.
2011-12-07, 12:14 | #2 |
Medlem
|
hadde liknade fel
ända settet jag hittade å lösa det var å installera om hela spelet |
2011-12-07, 20:39 | #3 |
Veteran
|
Hej
När jag gör en ominstallation av MSTS, så har jag sparat hela spelet och klistrar bara in detta rakt över den nya installationen. Det brukar alltid funka bra. Man slipper lägga in alla filer som rutter mm. Mitt MSTS är Train Simulator: 21,2 GB 281642 filer, 1974 mappar bara som en jämförelse. Kan man göra på liknande vis med RW ? Hela mappen railworks är i dag 52,2 GB, 371693 filer i 21270 mappar Jag har två stora mappar: Assets 28,2 GB 134657 filer, 11747 mappar och Content 7,18 GB 119157 filer, 1829 mappar Det skulle ju vara bra om man kunde spara dom två stora mapparna och sedan efter att man installerat om spelet, bara kunna klistra in dom, Frågan är om det funkar? Om jag måste installera alla filer separat, så kommer nog det att ta flera månader Jag har inga backupper på något, innan detta skumma hände.
2011-12-07, 21:24 | #4 |
Veteran
|
Har för mig att det fanns en möjlighet i RW2 att reparera spelet on-line, går inte det längre?
2011-12-08, 21:44 | #5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
Assets är alla lok, vagnar och objekt.
Content är alla rutter med scenarion. Det ska gå att kopiera dessa två mappar eller delar av deras innehåll men frågan är om du inte kopierar tillbaka problemet samtidigt? Går även att gå in i mapparna och kopiera endast delar av dom. Assets är lite enklare att identifiera eftersom de mapparna har namn som stämmer med producenten av respektive lok/vagn/objekt. T.ex. har jag släppt sakerna i mappen KMW. Mapparna i Content är lite värre eftersom de har kryptiska namn. De med en massa nollor är rutterna från RailWorks.com. De med mer slumpmässiga nummer är fristående rutter. Går man in i respektive mapp finns det en fil RouteProperties.xml vari finns info om vilken rutt det är, kan läsas i Anteckningar eller liknande. Man kan också gå ner i mappen RouteInformation (om den finns) och sedan En samt dubbelklicka filen Description.html så bör det framgå vilken rutt det är. /æ |
2011-12-08, 22:26 | #6 |
Veteran
|
Hej
Kanske kan man installera om spelet rakt över den gamla versionen. Då kanske felet rättar till sig ? Någon som vet något om detta? För att äntligen ha bestämt mig för vilket OS jag skall ha, det blev det Windows 7 Home Premium SE OEM, 64bit, SP1, 799 spänn på Komplett. jag var ju nästan tvungen att välja 64 bit. annars hade jag ju inte fått någon användning för mina två nya minnes.pinnar (8GB totalt) Om man nu formaterar C:disken (i mitt fall en 150 GB V-raptor) och gör en helt ny installation, då hade man väl varit tvungen att installera om både MSTS och RW3 , även om dom ligger på en annan disk ? . Jag tänkte ha RW3 och MSTS på min nya 300 GB velociraptor disk. Kanske kan hjälpa att höja FPS med någon ruta..., inbillar mig detta i alla fall.