![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag har Trainz 1,3 men har funderat på att skaffa UTC programmet. Kan man köra och använda samma kartor på UTC som man har på Trainz 1,3 eller man måste bygga om allt och ta hem nya lok o vagnar då? Var i Sverige kan man beställa UTC? Jag har sökt i Helsingborg men ingen har detta program. Sedan så köpte jag hem WSproFTP för att kunna ta hem filer men så nu verkar sidan vara stängd. För jag får upp Trainz med zipfiler för uppgradering av Trainz 1,1. Allt funggerar som det skall men mappen för alla filer till vagnar o lok saknas. m.v.h. Arne |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Slå en signal till MJ-Hobby (www.mjhobby.se) och se om de har något ex annars kan du ev. försöka kontakta rc1166 här på forumet via mail så kanske han kan hjälpa dig.
I UTC kan du använda dig av rutter du skapat tidigare. Auran har begränsat downloadstation då folk med FTP-program dagligen satt och tankade ner allt som fanns vilket gjorde att deras site blev väldigt långsam. Därför finns nu bara FTP-möjlighet för de som betalar "first class ticket" som medför att man kan ladda ner till högre hastighet. Själv har jag "first class ticket" och är mycket nöjd. /Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
#3 |
STW-member
|
![]()
problemet med fpt DL var snarare att det var några som satt och tog upp 115 av 150 connections med hjälp av download managers... lätt att räkna ut att det blir svårt för andra att tanka något då.
och för UTC är det bara det som Fredrik sa, mjhobby och Rc1166.. Tomas |
![]() |
![]() |
#4 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Och jag hänvisar i första hand till MJ-Hobbyexperten 08/24 8 9 10 eller deras online shop http://www.mjhobby.se/mjhobby/index.htm.
Sök på tillverkare Auran. Även om bilden är gammal och föreställer gamla Trainz så är det Trainz UTC dom säljer. /Kenny Kenny ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Inlandsbanan - Request for Information | Big Vern | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 15 | 2004-11-21 23:03 |
Information om cookies | janneå | Off-topic | 2 | 2003-08-03 06:53 |
Viktig information om e-buzz - Cookies | Fredrik | Allmänt om tågsimulatorer | 0 | 2003-07-24 17:58 |
IRC-natt hos Auran - Information om add-ons | Fredrik | 3D-design - Trainz | 0 | 2002-07-13 14:50 |