![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Hejsan
Hur sjutton får ni till snygga lokskyltar av gammal SJ modell? Dvs av den här typen: lokskylt.jpg Skulle någon kunna gå igenom hur man skapar detta och kanske skapa en åt mig? ![]() Jag skulle isf vilja ha den här texten: namnskylt.jpg Med skillnaden att typsnittet skall vara något mindre (i förhållande till själva cirkeln) samt att det skall vara ett streck under o:et i "No".... Själv fattar jag inte hur ni gör... det här är vad jag fick till i 3D men det ser ju inte bra ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Snygga upp med hjälp av Photoshop. Det går!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Du behöver uppenbarligen träna på Photoshop så här kommer en grundsats med två PSD-filer, en tom skylt med massa bokstäver och siffror på som man kan flytta och vrida på plats och en färdig skylt till O-loket. Där kan du se tekniken jag använder, ett himmla pill är det, vill du ha mässing får du köra med replace colors. Hoppas du kan lära dig genom att öva...öva..öva!
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag skall öva på. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
STW-member
|
![]()
Jag gjorde en snabbtest med mitt ritprogram. Bilden är 60x49 pixels. I den här storleken är teckensnittet en pixel bred, dvs ett I är en pixel brett.
![]() Man ska nog jämna ut bilden med tanke på ljuset så att hela skylten får samma ljus och kontrast.