![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Jag är inte så mycket ångloksmänniska egentligen, men har av olika anledning rört mig en del kring dessa bestar ändå.
Nu snubblade jag över ett ånklok på DLS som känns väldigt rätt, både rök och ljudmässigt. Det har även köregenskaper som känns rimliga för en växlingsmaskin. Loket ifråga är "BR class 57xx" kuid <kuid2:116296:57157:2> av skipper1945. Jag skulle faktiskt rekomendera er som bygger ånglok att studera det loket och se vilka ideer ni kan återanvända. Ljudpaketet tillexempel kanske skulle kunna fungera även för de svenska loken.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej Bear
Tackar för tipset. Jag skall absolut studera det. En fråga, kommer det en Custom cab till loket?
__________________
MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Jag har för mig det, men den hytt som finns är inte särskilt spektakulär.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej igen
Om caben är ful gör inget. Det är scriptningen jag är intresserad av
__________________
MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |