|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2012-07-12, 20:25 | #1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Nya teknologier, RailSimulator.com
Paul Jackson har idag gjort följande tillkännagivande på Facebook:
Dear friends, I am pleased to announce that over the next couple of months we will be showcasing the new technologies we have been working on. We’re going to show you new developments each week over the summer, looking at the different advances we have been making. Our first announcement will be tomorrow. Each announcement will focus on a different area of the simulation. All I can tell you until then is that I have been playing with some very exciting new technology and I hope you will like the work we have been doing. Since founding RailSimulator.com my vision has been to constantly take train simulation forward. Continually developing and improving our technology is at the core of that vision. I think over the next few weeks you will see our commitment to that ideal. Paul Jackson Esq OBE CEO RailSimulator.com http://www.facebook.com/railsimulator?ref=ts |
|
2012-07-13, 00:55 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
Låter ju spännande detta även om han egentligen inte säger ett dyft Lika exalterad som man blir över nya leksaker i simulatorn lika rädd blir man när man vet att allt kommer vara odokumenterat och leda till frustration när man försöker utnyttja det nymodigheterna med noll koll... självplågare som man är ser jag dock fram emot att få se vad som kommer ut av detta.
Hmm...shader att använda för riktiga reflektioner ala det som finns för vatten redan som då kan användas för backspeglar? Ja tack!
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
2012-07-13, 22:03 | #3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Support för Game Pad och Task map ... blev dagens nyheter;
http://forums.uktrainsim.com/viewtop...rt=30#p1571034 |
2012-07-13, 22:15 | #4 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
Taskmap var ju en bra idé.
Men själva gamepaden gör det för arcade:igt, det är ju tanken att det ska vara en simulator.. Nu känns det som att det är en tidsfråga före dom presenterar RW4 och säger att det är gjort för PS3 och Xbox, så att vi som faktiskt vill ha en simulator och använder PC, får en hard code:ad programvara som blir oanvändbar för att den är för stel. Känner inte att deras önskade riktning för sin utveckling, riktigt är en väg som delas av en riktig simulator, snarare än något arcade liknande.. Hade dom velat ha en bra hållbar simulator så hade dom arbetat på fysiken mer. |
2012-07-13, 22:19 | #5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 908
|
Tråkig nyhet, känns ju mycket bättre och verkligare med tangentbord.
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com |
2012-07-13, 22:34 | #6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 800
|
Hoppas att det blir valfritt att välja mellan tangentbord och gamepad.
|
2012-07-14, 00:17 | #7 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
Citat:
Nu när jag funderat lite mer på detta så inser jag dock fördelar med detta speciellt när jag tänkte tillbaka på hur det var att börja leka i simulatorn själv för första gången...en satans hög med knappar att lära sig och har man dessutom dålig koll på vad som är vad på ett lok gör det hela inte mycket lättare att komma igång. Sedan dess har ju HUD:en tillkommit som är lite mer intuitiv så detta med att kunna köra med kontroller känns bara som ett naturligt steg i utvecklingen som gör det mer tillgängligt oavsett förkunskaper och plattformsbakgrund(pc,mac,xbox,ps,wii osv.). Fler som kan komma igång lättare leder förhoppningsvis till fler som vill fördjupa sig inom ämnet tågsimulatorer dvs något som alla kanske tjänar(RS.com i pengar och oss med fler användare) på i längden? Detta var som sagt inte på min önskelista av nyheter alls men har nog ändå övertygat mig själv om att det är ett vettigt tillägg i vilket fall...taskmap:en är så klart ett mycket välkommet tillägg för hur ofta har man inte letat efter rätt spår i ett scenario! Nåväl detta var en nyhet av flera som kommer så kanske finns det blir lite för alla smaker..håller tummarna
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
|
2012-07-14, 21:15 | #8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 912
|
Var är stöd för multi-core och multi-player? Sånna nyheter kulle jag vilja se till RW3!
__________________
Mvh Pirpen |
2012-07-14, 22:21 | #9 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
Innan man börjar fundera på vad RS tänker ta för väg med introduktionen av gamepad så kan man också tänka vad det kan tillföra till de nuvarande användarna. Att ligga i soffan med RW på teven är nog ett ganska bra exempel på där en trådlös kontroll kan vara ypperligt att använda för att köra med. Dessutom kan två spakar (de analoga på kontrollen) fungera bätrre som broms/pådrag än ett tangentbord.
Taskmap är dock en bra nyhet för alla som gillar att växla mycket
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |