![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Fråga angående automatiska trafiken, Om jag sätter in ett tåg att ankomma Uppsala norrifrån 18:00 och så drar jag i väg med mitt tåg: 17:56, Vad händer då? Jo åtminstone ett av aitågen drar i väg och skippar tidtabellen samtidigt som jag drar i väg och sätter jag ett tåg att ankomma till Uppsala spår 4 och jag står på spår 3 och tåget söderifrån till spår 4 ska kunna ankomma 17:49, 7 minuter före min avgång så håller inte detta för aitåget väntar tills jag passerat, Kort sagt: Går det att ge aiförare företräde igenom växlar o.sv Och varför i rimlighetens namn drar aitåg i väg samtidigt som mig flera minuter före sin avgångstid är det för att det råkar vara i samma riktning? Går det att fixa till på nåt sätt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
AI tågen struntar fullständigt i tidtabeller. Vill man att de ska stå längre får man ange fler passagerare på stationerna.
Att ge dem företräde över över ens eget tåg är lite knixigt, antingen använder man sig av dubbla "reverse-points" på sin egen path före en signal, eller så sätter man ett osynligt lok som blockar ens egen path före nästa signal så länge man ha rött.
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Intressant! Men hur gör man för att få fram ett osynligt lok att placera ut och hur gör man så att man kan dra iväg med grönt ljus när ai tåget ankommit sin plattform och mitt tåg har avgångstid: 17:56c:a?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Osynligt lok finns att få tag på lite här och var, kolla tex train-sim.com.
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Aha!!! Det var som sjutton!!!
|
![]() |
![]() |