![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2006
|
![]()
Ja, hvor mye klarer MSTS egentlig?
Foruten originalrutene har jeg installert: DK2000H NDK Frederikshavn-Århus ProTrain 1 Köln-Frankfurt ProTrain 11 Flensburg/Kiel-Hamburg ProTrain 23 Hamburg-Puttgarden WupperExpress 11 Trollhättan 2 Stockholm Regional Meråkerbanen VBSR5 I tillegg har jeg andre ruter til vurdering (Bl a fra ProTrain), og at enkelte av de overnevnte blir etterhvert utvidet. Noen som vet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Ja, det kan bli segt om du har många tunga rutter i.
I mitt fall avlastar jag genom att flytta ruttmappen till 00-mappen och fram och tillbaka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Ja MSTS blir segt av många rutter, speciellt om det är stora rutter. DK2000, Alföld och PRR-Eastern segar ner simmen väldigt mycket. Själv har jag löst det genom att ha flera installationer av MSTS. Skandinaviska rutter i en, brittiska i en, Tyska i en etc. Har man riktigt många rutter i en MSTS-installation brukar det inte starta alls.
![]()
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Er vel størrelsen på Routes-mappa det går på? Flere installasjoner gjorde meg litt nysgjerrig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
10-15 rutter är nog inga problem. Jag tror att det mest handlar om storleken på ruttens tdb-fil (spårdatabas). Därför blir en lång rutt långsammare att ladda än en kort.
![]()
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
15 rutter är för lite för mycket, kan bli segt. Spelar ingen roll hur stark dator är. Det är MSTS-motorn som är svag.
Mitt förslag är du skapar mapp 00 under Microsoft Games, så du kan flytta rutt du vill spela till Routes-mappen.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2013-02-09 klockan 16:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Det jeg lurer mest på er:
Vil mange ruter påvirke MSTS mens jeg kjører tog? At opplasting kan ta tid er ikke så nøye for min del. Totte: Kan man la originalrutene ligge permanent i 00-mappa? Der kjører jeg aldri uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Skal 00-mappen ligge i ROUTES, og rutene i 00? Tar bare lenger tid å laste opp oppstarten i MSTS, men bortsett fra det? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
MSTS läser inte av 00-mappen för den ligger under Microsoft Games.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Ett annat alternativ är att installera Trainstore. Programmet lagrar de filer och mappar man inte använder för tillfället (rutter och tåg) i en valfri mapp, sedan flyttar den tillbaka alla filer när man har kört klart. Mycket smidigt och bra!
![]() Kan laddas ner från olika MSTS-sidor, exempelvis trainsim.com. ![]() |
![]() |
![]() |