|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
2013-02-22, 10:52 | #1 |
Medlem
|
Hispeed-rutten släppt!
Är det någon som köpt den? Kommentarer buggar och annat här tack. Jag laddar hem den nu.....
2013-02-22, 11:03 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej!
Var hämtar man den? Länka gärna till sidan. |
2013-02-22, 11:05 | #3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
London - Faversham? På Steam i så fall!
Ett varningens ord, en STOR del av sträckan går i tunnel och är kanske inte så jätteupphetsande att köra, tänk efter innan ni lägger 300 kr...
2013-02-22, 11:25 | #4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Tack för upplysningen! Då är den inget att ha. Jag skippar den.
|
2013-02-22, 11:47 | #5 |
Medlem
|
265kr kostar den och jag har bara kört en session än så länge. Det är en rutt för höghatighetståg och som sådan är den rätt rolig bara man lär sig att det är stora gula kanppen som är EWS-kvitteringen.
Jag är ingen stor vän av höghastighetståg då jag hellre leker med ånga och gamla dieslar. Det lilla jag körde fungerade dock utan problem. Banan är utrustad med två olika strömförsörjningssystem, dels en delsträcka som har en tredje räl och en med kontaktledning. Man får stanna och byta på ett ställe vad det nu hette (har bara testat i 10 minuter ännu).
2013-02-22, 12:12 | #6 |
Medlem
|
Då har jag testat TVM-signaleringen i tunnlarna. Visst finns det en del tunnlar där man kör fort men i 230km/timmen hinner man inte titta på naturen. Denna signalering är inte långt ifrån ERTMS.
Jag har en son på 4 år som kräver att vi skall diska nu....... :/ provar nästa scenario och återkommer. Det enda jag retar mig på så här långt är att instrumenteringen tar för stor plats när jag kör i window mode 1400*900. jag vill 'sitta längre bak och se mer omkring mig men man kan väl inte få allt när man sitter på en 3 år gammal bärbar dator, jag har i alla fall inga problem med FPS, det rullar på bra........