![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har fått en fundering eller idé angående Lennarts vändskiva + korvens vändskivor.
Jag misstänker att jag inte är den förste som är lite irriterad på alla dessa vändskivor som finns, där man får klicka till på respektive pil för att få vändskivan att gå runt och att den vid varje spåranslutning stannar till. Skulle detta kunna gå att lösa via skript och att vändskivan får en property-rutan där man kan gå in och välja till vilken spåranslutning som man vill att skivan ska stanna vid? Att varje spåranslutning numreras som t.ex. Lennarts vändskiva med 24 spåranslutningar med 1 - 24 i property-rutan. Vill man till anslutning 7, så klickar man bara i nummer 7 i property-rutan (eventuellt 19 beroende på om vändskivan har snurrat runt ett halvt varv). Är detta något som är genomförbart Lennart alternativt Svenolov med skript?
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2013-08-28 klockan 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
då skulle man kanske slippa dom blaffiga pilarna som stör mig ännu mer!?
Egentligen skulle det ju räcka med en dialogruta som som säger: rotera "X" spår "medurs"/"moturs". och som kommer upp när man "hoovrar" över vändskivan och som dyker upp utanför skivan så man kan räkna spår ![]() Frågan är om det finns några skriptreferenser? Det får väl vår "skriptguru" Svenolov svara på ! Tänk vad lätt det är att önska och vad svårt det blir för jultomten !
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Intressant ide' !
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Det hade vart grymt bra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Dom går ju att ta bort genom att "disabla" OnScreenHelp.
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Okej med tanke på att jag spelat trainz i så många år och inte vet det så känner jag mig rätt dumm nu
![]() ![]() |
![]() |
![]() |